Recent Posts

joi, 16 aprilie 2009

Jurnalul unui Supraom 0.9

La fel, în lucrarea mea am încercat o unificare a contrariilor în baza unei dialectici a Absolutului. Astfel că mundanitatea reprezintă teza teoriei fundamentată de mine în amintita lucrare, transmundanitatea constituie antiteza acestei teorii, iar punctul de echilibru al celor două căi ori mai bine zis punctul omega al unirii celor două îl constituie tocmai Absolutul care ocupă astfel locul sintezei. Şi aş mai risca o apropiere între teoria mea şi cunoscuta teorie chinezească a principiilor complementare Ying şi Yang. De altfel, nu am urmărit altceva decât să impun opiniei publice o nouă viziune despre om şi lume, o viziune unificatoare din toate punctele de vedere, ţelul urmărit de mine fiind acela al unităţii şi armoniei universale; o concepţie care să-l împace pe om cu natura şi cu Creatorul. Am vrut şi sper că am reuşit să găsesc o breşă în zidul creat de iluzia dualităţii, am vrut să descâlcesc ghemul creat de spectacolul iluzoriu al Mayei.

Poate n-am reuşit să descâlcesc decât un simplu nod din ghemul urzit de jucăuşa Maya, dar acesta nu este decât începutul eliberării de sub jugul instituit de fantasma dualităţii universale”.

Veşnica repetare a identicului va fi admirabil ilustrată prin cele două poeme filosofice amintite, dar şi aici dintr-o dublă ipostază, cea a Supraomului şi cea a simplului pelerin.

Partea interesantă a lucrurilor este faptul că în plină activitate creatoare, la nici patruzeci de ani, profesorul de istoria religiilor Radu Timofte avea să dispară de pe scena publicisticii româneşti, ba mai mult avea să se retragă complet din viaţa publică.

Robert TRIF - Roman - " Jurnalul unui Supraom "

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More