Numesc Supraom pe omul care a reuşit să înţeleagă că este pe deplin liber, dar care în acelaşi timp este conştient de existenţa unui Dumnezeu, a unui Spirit Universal şi Absolut din a cărui substanţă a fost plămădit atât el cât şi toate câte sunt; pe cel care a înţeles că omul nu trebuie să se găsească într-o permanentă confruntare cu divinitatea, deoarece el însuşi este parte integrantă din Marele Tot Divin. Aşadar, libertatea omului nu trebuie şi nu poate să excludă existenţa lui Dumnezeu, ba dimpotrivă, omul trebuie să conlucreze cu divinitatea pentru ca împreună să contribuie la desăvârşirea supremei opere artistice – Universul.

- Ceea ce am înţeles este că omul îşi creează liber propriul destin, dar dacă vrea să ajungă creator de noi valori, dacă vrea cu adevărat să participe la misterul creaţiei, trebuie să ţină cont de celebra maximă de la care practic a şi început discuţia noastră: "Nihil sine Deo".

- Exact, ai înţeles bine Raul. Undeva, la începutul unui eseu de-al meu spuneam cam aşa:

"Eu nu scriu pentru timpurile acestea, ci pentru cele ce va să vină. Căci eu vă scriu din umbra nefiinţei spre-a vă conduce spre zarea nemuririi. Eu nu scriu pentru omul obişnuit al zilelor noastre, cel robit de mărunţişurile mizerabilei sale vieţi, ci pentru un om cu totul aparte, omul viitorului, omul cunoaşterii depline sau Supraomul."

- Bun, şi cam ce se vrea să fie acest om al cunoaşterii depline ?.

- Câte ceva am vorbit despre el, restul o să-l afli puţin mai târziu, până atunci te anunţ că eşti în noaptea asta invitatul meu sus în munţi unde mi-am construit propria chilie săpată în stâncă. Mai multe amănunte nu-ţi dau acum, dar te asigur că n-o să-ţi pară rău. Şi nu uita că eşti primul care beneficiază de o asemenea favoare. Ei ce zici ?.

- Vă mulţumesc, pentru mine este o mare onoare şi faptul că m-aţi primit aici în chilie, cât despre restul ce să spun, mă bucur enorm, pur şi simplu mă lăsaţi fără cuvinte. Aş îndrăzni să va mai întreb ceva, şi anume, cum poate omul să se ridice la înălţimea aşteptărilor, să-şi împlinească menirea ?.

Robert TRIF - Roman - " Jurnalul unui Supraom "

Technorati Tags: ,,,