Recent Posts

Eckhart Tolle – Un maestru modern

Eckhart Tolle este considerat unul dintre cei mai originali si inspirati calauzitori spirituali ai timpului nostru, iar cartea "Puterea prezentului" este una din cele mai bine vândute în SUA dupa 11 Septembrie. Autorul s-a nascut în Germania, unde si-a petrecut primii 13 ani din viata. Dupa ce a absolvit Universitatea din Londra, a devenit cercetator si îndrumator la Universitatea Cambridge. La 29 de ani, în urma unei transformari spirituale profunde, vechea sa identitate a fost literalmente dizolvata si viata i s-a schimbat radical.

Neale Donald, Walsch - Conversatii cu Dumnezeu

Conversatia pe care Neale Donald Walsch o poarta cu Dumnezeu este inclusa in sase volume si inca nu s-a terminat! Cele sase volume sunt: Conversatii cu Dumnezeu, vol.I, II, III, Prietenie cu Dumnezeu, Comuniune cu Dumnezeu, Momente de gratie.

Universul lui Stephen Hawking

Stephen Hawking (n. 8 ianuarie 1942, Oxford/Anglia) este un fizician englez, teoretician al originei universului si unul dintre cei mai mari cosmologi contemporani, profesor la catedra de Matematica la Universitatea Cambridge, detinuta cândva de Isaac Newton.

Michio Kaku - Einstein-ul zilelor noastre

Michio Kaku este considerat de majoritatea oamenilor de stiinta, Einstein-ul zilelor noastre, in afara faptului ca este un geniu, se exprima in termeni pe care si un om simplu cu un pic de engleza il poate intelege cu usurinta..

Zecharia Sitchin si cartile sale

Zecharia Sitchin este un autor controversat al zilelor noastre, care incearca sa ofere o alta viziune asupra mitului creeari omului.El se bazeaza pe diverse descoperiri arheologice, precum si studiul unor vechi texte, in principal pe vechile texte ale sumerienilor, cum ar fi Epopea lui Ghilgames sau Enuma Elish.

vineri, 30 aprilie 2010

[Momentul Zen] Simfonia Stiintei – “Locul nostru in Cosmos”


Simfonia Stiintei este un proiect muzical condus de John Boswell, conceput pentru a furniza cunostinte stiintifice si filosofice intr-o forma muzicala.

“Locul nostru in Cosmos” este partea a 3-a din Simfonia Stiintei, si a fost realizata folosind esantioane video din mai multe documentare, cum ar fi: seria “Cosmos” a lui Carl Sagan, seria “Geniul lui Charles Darwin” a lui Richard Dawkins, seria “Universul” a lui Stephen Hawking, etc.

In materialul video apar mai multe personalitati ale Stiintei moderne :
Robert Jastrow – fizician, astronom si cosmolog;
Carl Sagan – astronom, astrofizician si cosmolog;
Richard Dawkins – etolog, biolog si autor de popularizare a stiintei
Michio Kaku – fizician futurist

Symphony of Science - “Our Place in the Cosmos”


All rights to clips from Carl Sagan's Cosmos are owned by Druyan-Sagan Associates, Inc., and credit is due to Carl Sagan, Ann Druyan, and Steven Soter for the relevant lyrics and audio-visual material.

Sursa: Symphony of Science
Reblog this post [with Zemanta]

joi, 29 aprilie 2010

[Imaginea zilei] Frumoasa Turbulenta a Nebuloasei Orion



Nebuloasa Orion este o regiune de formare a stelelor masive, cea mai apropiata de Pamant. Astronomii au observat discuri protoplanetare, pitice maro, precum si efecte ale ionizării în jurul masivelor stele din nebuloasa.


Observatorii au notat de ceva vreme o nuanta verzuie accentuata a nebuloasei, in plus fata de regiunile de rosu si zonele de albastru-violet. Nuanta verde este cauzata de o tranzitie de electroni de probabilitate scazuta, in oxigen dublu ionizat, o “tranzitie interzisa" - deoarece este o radiatie imposibil de obtinut in laborator. Nuanta violet-albastrie este datorata radiatiei reflectate de catre masivele stele de clasa-O, aflate in miezul nebuloasei.

day9

Imaginile au fost prelucrate de Massimo Robberto (STScI), si mai apoi combinate de Hannes Heyer şi Boffin Henri (ESO).
Sursa: The DailyGalaxy

miercuri, 28 aprilie 2010

[Imaginea zilei] Misterul formarii stelelor dezvaluit pentru prima data



Noile imagini de la observatorul spatial Planck al ESA (European Spatial Agency), dezvaluie fortele motrice ale formarii stelelor, si ofera astronomilor o modalitate de intelegere a fizicii complexe, care a dus la formarea de praf si gaz in galaxia noastra.

Imaginea acopera o mare parte din constelaţia Orion. Nebuloasa este punctul luminos din partea de jos centrala. Punctul luminos din partea dreapta centrala este asa-numita Nebuloasa Cap de Cal, numita asa deoarece la rezolutie marita se observa un stalp de praf ce seamana cu un cap de cal. Gigantul arc rosu din Bucla lui Barnard se crede a fi un val exploziv, format de la o stea care a explodat în interiorul regiunii aproximativ doua milioane de ani în urma.

marți, 27 aprilie 2010

Alex Hephaestion (Ambient Nights) - Picking Up Where Schiller Left Off



Tracklist:

1.Schiller — The End
2.Stuart Elliot — Ultra Sonic Soundwaves
3.Loscil — Ema
4.The Sushi Club — Koya (Parts 1 & 2)
5.Cypher 7 — Ladder of Lights
6.Alpha Wave Movement — Suspended in the Hanging Garden
7.John Serrie — Deep Mystery
8.Another Fine Day — Lazy Daisy
__________
Label: Hearts Of Space
Format: CD
Released: February, 2005

Genres: Ambient
password: newage
download_music[1]
Alex Hephaestion - part.1
Alex Hephaestion - part.2

luni, 26 aprilie 2010

[Imaginea zilei] Nebuloasa Carina

NASA a lansat o noua fotografie Hubble, cu o mica portiune a uneia dintre cele mai cunoscute mari regiuni nascatoare de stele din galaxie, Nebuloasa Carina, aflata in jurul mai multor clustere stelare dominate de Eta Carinae şi HD 93129A; două dintre cele mai masive şi luminoase stele din galaxia noastra Calea Lactee, situate la o distanţă estimata între 6500 şi 10.000 de ani lumina de Pamant. Aceste stele avand cu mai mult de 80 de ori masa Soarelui, si care sunt destul de rare, produc de un milion de ori mai multa lumina ca Soarele - sunt doar cateva zeci într-o galaxie la fel de mare ca a noastra. Ele sunt aproape de marginea dezastrului, si anume, aproape de limita Eddington, deoarece presiunea pasiva a radiatiei lor este aproape suficient de puternic pentru a contracara gravitatia, transformandu-se într-o posibila supernova sau hypernova.

sâmbătă, 24 aprilie 2010

The Secret Teachings of All Ages by Manly, P. Hall



The Secret Teachings of All Ages  by Manly, P. Hall
884 Pages | PDF |English | ISBN: N/A | 2008 | 16 MB

The Secret Teachings of All Ages is perhaps the most comprehensive and complete esoteric encyclopedia ever written. The sheer scope and ambition of this book are stunning. In this book Manly P. Hall has successfully distilled the essence of more arcane subjects than one would think possible.

He covers Rosicrucianism and other secret societies, alchemy, cryptology, Kabbalah, Tarot, pyramids, the Zodiac, Pythagorean philosophy, Masonry, gemology, Nicholas Flammel, the identity of William Shakespeare, The Life and Teachings of Thoth Hermes Trismegistus, The Qabbalah, The Hiramic Legend, The Tree of the Sephiroth, and Mystic Christianity.

There are more than 200 illustrations included here (and in the trade paperback edition) many of which have been omitted from other publisher's editions of this book. This is essential reading for anyone wishing to explore esoteric knowledge.

Ebook

vineri, 23 aprilie 2010

"Inele de foc" erupte de la Soare - primele imagini de la Observatorul Solar Dynamics al NASA

Inele aprinse de gaz ionizat erup de la soare în primele videoclipuri luate de catre Observatorul Solar Dynamics al NASA. Satelitul a reusit o transmitere de imagini video fără precedent, a Soarelui nostru si a activitatii sale solare, care ar putea ajuta la dezlegarea misteriosului  sau camp magnetic şi in acelasi timp ar putea îmbunatati previziunile furtunilor solare.

Acele veritabile inele de foc, reprezinta de fapt o imensa bulca solare erupta de pe suprafata Soarelui, in imaginea captata pe data de 30 martie de catre Observatorul Solar Dynamics. Nuantele de rosu este partea relativ “rece” adica o temperatura de 60.000 °C, fata de partile albastre si verzi care sunt portiuni desprinse din Soare si care au mai mult de 1 million C.

"Acesta este viziune cea mai cuprinzatoare a Soarelui", a declarat la conferinta de presa de miercuri, omul de stiinta Madhulika Guhathakurta, angajat in misiunea programului de la NASA, si a continuat:  "Cand veti vedea soarele întreg, veti vedea manifestarea unor conexiuni ce nu au mai fost vazute pana acum."

 

Sursa: NewScientist

joi, 22 aprilie 2010

Vulcanul Katla supranumit “The BigOne” al Islandei pregatit sa erupa?



În timp ce efectele vulcanului Eyjafjallajokull, încep încet-încet sa se risipeasca, oamenii de stiinta avertizeaza ca ar trebui sa ne facem griji in privinta masivului vulcan Katla si imprejurimile adiacente lui. Eyjafjallajokull pare sa fi fost doar inceputul unui intreg sir de eruptii vulcanice, la fel cum s-a intamplat  si de alte 3 ori in trecut, cand el a declansat eruptii mai puternice ale lui “The BigOne”.

Vulcanul Katla, situat in apropierea capatului sudic al zone vulcanice de est a Islandei, ascuns sub calota glaciara Myrdalsjökull, este una dintre cele mai active zone vulcanice din Islanda, si a devenit frecvent responsabil de producerea celor mai daunatoare evenimente. In timp, Katla a fost sursa celor mai explozive eruptii vulcanice.

Vulcan Katla, în cazul în care s-ar declansa, ar putea reprezenta o amenintare mult mai grava, find cu mai mult de zece ori mai puternic decât ceea ce a constituit-o experienta cu Eyjafjallajokull; cutremuraturi puternice si desigur mai multa lava, si de asemenea, un nor de cenusa mult mai mare.

Cei doi vulcani sunt separati doar de aproximativ 12 mile deasupra solului, dar geologi cred că dincolo de suprafata sunt legati de o serie de canale comune de magma, adevaratul motivul pentru care atât de des erup relativ la unison. La fel ca si Eyjafjallajokull, Katla este îngropat sub Myrdalsjokull care se numara printre cei mai mari gheţari din Islanda, estimat la aproximativ 550 de metri adâncime.

Ultimele trei ori cand Eyjafjallajokull a erupt, a fost urmat de eruptia lui Katla. Pentru a face lucrurile sa devina si mai acute, Katla erupe in medie la fiecare 80 ani, ultima dată fiind în 1918.

În acest timp, citirile seismice arata ca au existat tremuraturi mici la Katla, dar geologii si geofizicienii cred ca acestea nu sunt indicatori pentru o eruptie, ci mai degraba efectele de dupa eruptia lui Eyjafjallajokull, care a declansat o deplasare glaciala ce a denaturat usor senzorii de citire seismica.
Reblog this post [with Zemanta]

Coifurile de aur ale tracilor (IV) - Coiful de la Cucuteni-Baiceni



Alte doua descoperiri care au facut ca numele de Cucuteni-Baiceni sa se afirme în lumea stiintifica si muzeala sunt legate de perioada geto-dacica. Prima descoperire este reprezentata de un important tezaur de aur de la începutul secolului al IV-lea î.Hr., descoperit întâmplator pe teritoriul satului Baiceni, comuna Cucuteni, la sfârsitul anilor '50, si compus din circa 70 de piese întregi si fragmentare de aur (de 18 si 24 carate), cântarind peste 2 kg.


Dintre piesele tezaurului, cea mai importanta este un coif, lucrat, prin ciocanire la rece, din foaie de aur de 24 carate. Având o forma înalta, de calota la partea superioara si cilindrica la partea inferioara, coiful are o deschidere rectangulara în dreptul fetei, fiind prevazut cu un frontal, doua obrazare si o aparatoare de ceafa. Pe frontal au fost realizati, în tehnica au repoussé, doi ochi apotropaici, prevazuti cu sprâncene si acolade.

Obrazarele si cefarul sunt si ele decorate. Obrazarul drept a fost decorat cu un personaj îmbracat, sezând pe un jilt, în atitudine de apoteoza, cu o cupa în mâna dreapta si cu un ryton în cea stânga. Pe obrazarul stâng sunt redati doi serpi cu capete de pasare, dispusi simetric, între care se afla un cap de bovideu cu coarne mari. Pe cefar sunt reprezentati, în profil, doi cai înaripati în miscare, spate în spate. Coiful, amintind de coifurile regilor sasanizi, era unul de parada, asa cum o demonstreaza si celelalte coifuri de parada geto-dacice, descoperite la Agighiol, Poiana-Cotofenesti sau Portile de Fier.

O alta piesa de mare valoare este o bratara din bara cilindrica rasucita, având la extremitati capete de cai mici, prevazute cu coarne arcuite simetric pâna la nari si cu câte o rozeta, realizata în tehnica filigramului, fixata pe o placa pe frunte.
brm
Sursa: Arts

[Imaginea zilei] Frumusetea enigmatica a Nebuloasei Cone



Nebuloasa Cone, parte a unui complex mult mai mare de stele in formare, prezinta o frumusete enigmatica si atragatoare. Aceasta superba nebuloasa are o lungime de aproximativ 7 ani lumina, si se afla la o departare de 2700 ani lumina de Pamant.

miercuri, 21 aprilie 2010

Coifurile de aur ale tracilor (III) – Coiful de la Aghighiol



Calota elipsoidală, cu deschidere dreptunghiulară pentru faţă. Pe obrăzare şi apărătoarea de ceafă călăreţi suprapuşi depalmete în cârlionţi şi spirale. Pe frunte doi ochi apotropaici. La baza calotei friză de arcade, bandă îngustă şi haşurată, friză de palmete. Degradări fizico-chimice; deformare mecanică. Produşi de coroziune ai argintului. Piesa a fost restaurată prin lipirea de fragmente cu răşină; consolidarea în interior s-a făcut prin dublare cu o calotă de răşină.

Elementele de decor florale insotitoare, in special, pe coiful de la Portile de Fier este reprezentat de elemente florale locale pe aparatoarea care protejeaza ceafa. Este scos in evidenta faptul ca aceste elemente florale si faunistice de decor sunt reprezentate si pe ceramica fina (de buna calitate) din aproape toate cetatile (davele ) dacice cunoscute pana acum. Acest fapt explica caracterul unitar al figurarilor ornamentare dacice de pe intreg spatiul locuit de ei, a produselor mesterilor argintari si aurari daci.

 
       Acelasi element emblematic este figurat si pe cupele de argint de tip situla intre care si pe piesa aflata la muzeul Metropolitan din New York. Vulturul cu pestele in cioc si iepurele (sau pui de mistret) in ghiare se afla si pe vasul situla descoperit la Agighiol datat la inceputul secolului al IV-lea i.Chr. Motivul apotropaic de pe fata coifului de la Portile de Fier este acelasi cu cel de pe coifurile anterioare de la Poiana-Cotofenesti, Cucuteni-Baiceni. Reprezentarile cu scene de vanatoare specifice de pe ultimele doua si in parte de pe cel de al Agighiol dispar in etapa urmatoare din a doua jumatate a secolului.



      Concluzia este ca dinastii daci la mijlocul secolului al IV-lea au ajuns la concluzia necesitatii gasirii unui semn emblematic care sa-i reprezinte in cadrul dinastilor epocii. Dispersarea pieselor din tezaurul de la Portile de Fier si lipsa unor descoperiri asemenatoare, cum este cea de la Peretu a facut ca aceasta realitate iconografica istorica sa scape cercetatorilor arheologi si ai istoriei artelor antice din zona si din aceasta parte a lumii vechi in general. Prezenta pieselor din tezaurul de la Portile de Fier in trei mari muzee ale lumii (New York, Detroit, Drobeta Turnu Severin) si trecerea lor prin colectiile muzeeale din Viena au trezit interesul specialistilor privind tezaurele dacice in special reprezentate de coifuri si alte obiecte din metale pretioase specifice lumii geto-dace.
Sursa: Coifuri, enciclopedia-dacica.ro

[Imaginea zilei] Supernova Embryo



Nebuloasa Crescent s-a format acum aproximativ 250.000 de ani, datorita celei mai stralucitoare stele din centrul sau, o stea Wolf-Rayet destinata pentru a deveni o supernova. Nebuloasa Crescent, cunoscuta de asemenea, sub numele de NGC 6888, se afla la aproximativ 4700 de ani lumina in constelatia Cygnus.

FSB a lichidat supravietuitorii accidentului de la Smolensk




O filmare a unui cameraman amator, facuta la scurt timp dupa accidentul de la Smolensk, in care si-a pierdut viata Presedintele Poloniei, Lech Kaczynski, starneste controverse in presa din Europa. In filmarea respectiva se poate vedea clar epava avionului prezidential polonez in flacari si, la un moment dat se aud clar 4 focuri de arma. Filmarea dureaza 1 minut si 24 de secunde si nu este trucata.

Mai mult decat atat, observatorii internationali au tras un semnal de alarma, in legatura cu catastrofa aeriana, sustinand ca, in alte cazuri similare de accident, mai mult de 80%dintre pasageri au supravietuit, unii chiar fara nicio rana, conform kavakazcenter.com.

Conform unor cercetatori polonezi ai tragediei de la Smolensk, si al clipului video realizat de un amator, scenariul unui asasinat pare tot mai credibil, filmuletul cu pricina fiind o dovada a uciderii premeditate a presedintelui Kaczynski si a elitei polonez, in ceea ce poate fi numit al doilea masacru de la Katyn.

Este interesant de mentionat faptul ca organismele a 21 de victime (din 96) de la accidentul (masacrul) din Rusia sunt în continuare la Moscova, iar ele "nu pot fi identificate", deoarece au ramas doar ramasite de carne din cadavre. Ele pot fi identificate doar cu ajutorul unor teste ale ADN-ului.




Sursa: Agentia.org si Kavakazcenter.com

marți, 20 aprilie 2010

Coifurile de aur ale tracilor (II) – Coiful de la Peretu



Tezaurul de la Peretu este un tezaur arheologic descoperit în 1971 în localitatea Peretu, judeţul Teleorman, format din peste 50 piese, cca. 750 de grame. O mare parte din piesele componente sunt expuse în prezent la Muzeul Naţional de Istorie din România.

Istoria
În 1971 Alexandru Ţrână, din satul Peretu, descoperă în zona numită de săteni "La Izvoare" un mormânt traco-getic, vechi de aproximativ 2500 de ani, catalogat ca aparţinând unei civilizaţii precreştine. În mormânt se afla un reprezentant al aristocraţiei locale. Mormântul avea doua camere funerare: în prima se afla un schelet înconjurat de diverse obiecte din ceramica, cuţite din fier, vârfuri de săgeţi, obiecte de argint aurit, vase de bronz. În cea de a doua cameră s-a descoperit că războinicul nu fusese înmormântat singur: se găseau scheletele a doi cai, doi câini de vânătoare, o vacă, pe lângă acestea se găsea şi un car cu patru roţi de fier. Per ansamblu mai mult 50 de obiecte de argint placate cu aur, printre care şi un coif de argint aurit de cca 750 de grame.


Coiful de argint aurit de la Peretu
Coiful găsit în mormântul de la Peretu îţi atrage atenţia imediat. Împodobit cu reprezentări animaliere în relief, are pe frunte doi ochi hipnotici cu sprancene neobişnuite, sprâncene mari şi îngroşate, în aşa fel încât privirea ochilor pare necruţătoare. Pe cele două obrăzare se află însă nişte motive ciudate, a căror semnificaţie e greu de ghicit. În timp ce pe obrazul stâng se află un ţap, pe cel drept o pasare ţine un peşte în cioc şi un mic animal în gheare. Pe toată porţiunea coifului ce protejează ceafa sunt trei cerbi.

Coiful de la Peretu            peretu

Tezaur Peretu
argint aurit (parţial)
Tehnică / Technique
batere; aurire (parţial)
Dimensiuni / Dimensions
D = 200 mm; Î = 265 mm
Datare / Dating
sec. IV a. Chr.



Loc de descoperire
jud. Teleorman, com. Peretu.

Calota elipsoidală cu deschiderea dreptunghiulară pentru faţă. Pe frunte doi ochi apotropaici. La baza calotei, decor vegetal; pe obrăzare şi pe apărătoarea de ceafă, scene animaliere. Pe obrăzare două orificii de prindere. Deschiderile laterale zimţate. Deformare mecanică prin lovire; rupturi cu lipsă de material în zona frontală cca 1 cm. Fisuri, zgârieturi.

[Imaginea zilei] Dungile luminoase revarsate pe cer in urma lavei vulcanului din Islanda


Cum arata vazuta din spatiu, lava rezultata in urma eruptiei vulcanului din Islanda, asemeni unor dungi luminoase ce brazdeaza cerul.


Pentru a vedea alte 35 de poze la rezolutie mare, cu efectele vulcanului islandez, mergeti la adresa:
Poze rezolutie mare Eyjafjallajökull

luni, 19 aprilie 2010

Coifurile de aur ale Tracilor (I) – Coiful de la Cotofenesti



In Cotofenesti, comuna Poiana Varbilau, judetul Prahova, a fost descoperit un stravechi si impresionant coif de aur. Evenimentul avusese loc in primavara lui 1928, cand un elev de la scoala primara a satului, aflandu-se la arat, a scos, intamplator, din pamant, cu cutitul plugului, valoroasa relicva.
Cercetarile de specialitate efectuate in acel loc au aratat ca obiectul nu fusese asociat cu altele - deci ca nu constituise parte dintr-un tezaur -, ci ca a fost gasit izolat in perimetrul unei asezari geto-dace.


Coiful de aur a fost adus la Muzeul National de Antichitati, din Bucuresti, si pastrat acolo pana in 1970, cand a trecut in patrimoniul Muzeului National de Istorie a Romaniei, fiind unul dintre cele mai frumoase si mai atractive exponate.
Scenele de sacrificiu, animalele fantastice reprezentate pe coif sunt elemente specifice artei vechi orientale, iraniano-persane, absorbite in arta geto-daca, fiind transmise prin filiera sud-tracica sau helenistica.


cotofenesti
Lucrat din foaie relativ groasa de aur, prin batere pe un calapod de lemn, coiful de la Poiana Cotofenesti se pastreaza aproape intreg,lipsindu-i doar varful calotei. In aceasta stare de conservare, este inalt de 25 cm si are greutatea de 770 gr.


Coiful se infatiseaza cu partea inferioara cilindrica - din care au fost insa decupate deschiderea de forma dreptunghiulara pentru fata si lacasurile pentru urechi, cu contururi asemanatoare literei "U" rasturnata - si cu partea superioara in forma unei calote relativ inalte, ogivala. Atat obrazarele, cat si aparatoarele pentru ceafa erau fixe, imobile, coiful ingaduind o buna si stabila acoperire a capului.

Tinand insa seama ca aurul, chiar modelat in foaie groasa, are duritate redusa, se poate aprecia ca, mai mult decat arma defensiva, coiful de la Poiana Cotofenesti va fi constituit o somptuoasa piesa de ceremonial, destinata a sublinia, pentru purtator, pozitia sa preeminenta intr-o ierarhie sociala si militara mai complex structurata.
 
Decorul bogat acopera intreaga suprafata exterioara a coifului: zecile de rozete conice dispuse pe calota catre frunte, tample si ceafa - unde aria lor decorativa este delimitata printr-un lant de spirale fugatoare; cele doua scene de sacrificiu, identice, de pe obrazare; animalele fantastice si rapitoare reprezentate pe aparatoarea pentru ceafa; in fine, puternic reliefatii ochi apotropaici de pe aparatoarea pentru frunte, si ea marginita jos de un sir de triunghiuri hasurate.

Coiful de la Poiana Cotofenesti apartine patrimoniului civilizatiei geto-dace. Este o certitudine, sustinuta nu numai de descoperirea efectuata in perimetrul unei asezari a stramosilor nostri, dar si de: tipul de obiect, specific numai teritoriului Romaniei, numai ariei populate de geto-daci; motivele decorative de indelungata si inradacinata traditie traco-geta, carpato-dunareana. In fine, similitudinile acestui coif cu exemplarele, tot geto-dace, de la Agighiol, Peretu, Portile de Fier, Cucuteni-Baiceni.

Scenele de sacrificiu, animalele fantastice reprezentate pe coif sunt elemente specifice artei vechi orientale, iraniano-persane, absorbite in arta geto-daca, fiind transmise prin filiera sud-tracica sau helenistica.
Coiful de la Poiana Cotofenesti este datat in jurul anilor 400 i.e.n. Foarte probabil, obiectul a apartinut unui rege geto-dac - capetenie a unei formatiuni politice autohtone constituita in zona, pe la sfarsitul secolului V, inceputul secolului IV i.e.n.

Surse: romania.ici.ro, banatulsarbesc, Formula-AS, istoria.md

[Imaginea zilei] Superba stea “Creatorul”



Acest masiv balon cosmic, RCW120 cunoscuta drept Steaua “Creator”, nume primit datorita faptului ca ea este cea din cauza careia, materialul din jurul sau ajunge sa se prabuseasca în palcuri dense care devin locuri de nastere pentru stele noi, se afla la 4200 ani lumina de Pamant, in constelatia Scorpion.

O stea fierbinte si masiva în centrul careia se emit cantitati uriase de radiatii ultraviolete, care ionizeaza gazul înconjurator, desfacand electronii din atomii de hidrogen si producand acea stralucirea rosie caracteristica asa-numitelor emisii H-alfa. Aceste regiuni de nori reci si densi, de zece ani lumina in diametru, sunt printre cele mai reci regiuni din univers.

sâmbătă, 17 aprilie 2010

[Imaginea zilei] Eruptia vulcanului Eyjafjallajökull din Islanda




Vedere dintr-un sat din Islanda, care surprinde eruptia vulcanului Eyjafjallajökull care a cauzat catastrofe fara precedent, blocarea traficului aerian şi închidere aeroporturilor in tot nordul Europei, datorita fazei eruptiv explozive care a început pe 14 aprilie. Este o continuare a activitatii eruptive vulcanice care a început pe 20 martie.

Iata mai jos imagini video de la NASA, evolutia norului de cenusa care traverseaza Europa:




Pentru cei care doresc sa obtina mai multe date, privind monitorizarea evolutiei norului de cenusa, vizitati site-urile de mai jos:

Institute of Earth Sciences
ScienceBlogs
evri

Reblog this post [with Zemanta]

Cucuteni - leaganul civilizatiei europene



Savantii occidentali se declara fascinati de complexitatea si atributele stravechii culturi Cucuteni de pe teritoriul Romaniei, pe care in prezent lumea stiintifica o recunoaste drept prima civilizatie a Europei.

Primele vestigii apartinand acestei culturi au fost descoperite in 1884, in apropierea satului Cucuteni, din apropierea Iasiului, scrie Descopera.ro.
Ulterior, urme ale civilizatiei Cucuteni s-au descoperit pe teritoriul Ucrainei langa Kiev in anul 1897, unde a fost denumita Tripolie, ignorandu-se cu buna stiinta ca era vorba de una si aceeasi civilizatie Cucuteni, descoperita anterior in Romania.
Potrivit arheologilor, cultura Cucuteni a precedat cu cateva sute de ani toate asezarile umane din Sumer si Egiptul Antic iar oamenii culturii Cucuteni au fost primii care traiau organizati in asezari mari.


Complex cultural Cucuteni-Tripolie este cel mai strălucit fenomen al epocii eneolotice (veacul de piatră şi aramă) din Europa de Est. Academicianul B.A.Râbacov menţiona faptul că această cultură, Cucuteni-Tripolie, a consemnat, în istoria comunităţilor străvechi din Europa, acelaşi lucru ca şi epoca Renaşterii pentru Evul Mediu.

Cucuteni--prima-civilizatie-a-Europei

“The New York Times”, cel mai prestigios ziar din Statele Unite ale Americii, a publicat, la data de 30 noiembrie 2009 in sectiunea Science un articol despre expoziţia “A Lost European Culture, Pulled From Obscurity”, articol semnat de John Noble Wilford.
Expozitia, deschisa publicului larg pana in data de 25 aprilie 2010, este gazduita de catre Institute for the Study of the Ancient World de la Universitatea din New York.

Expozitia gazduieste, prin altele, exponate de o valoare inestimabila apartinand culturii Cucuteni, care atesta faptul ca civilizatia a inceput la poalele Muntilor Carpati, cu mult inaintea civilizatiei grecesti sau a celei romane.
“Inaintea gloriei care a fost Grecia si Roma, inainte chiar de primele orase ale Mesopotaniei sau a templelor de-a lungul Nilului, au trait in valea de jos a Dunarii si la poalele Balcanilor oameni care au fost primii in arta, tehnologie si comert la mare distanta.


Spre deosebire de lumea ştiinţifică europeană, care are încă mari rezerve în acceptarea importanţei ştiinţifice, dar şi istorice a tuturor acestor culturi străvechi, savanţii americani nu au nici un fel de problemă să recunoască poziţia lor unică în istoria civilizaţiei.

Dr Anthony, profesor de antropologie la Hartwick College din Oneonta, New York, şi autor al volumului "The Horse, the Wheel, and Language: How Bronze-Age Riders from the Eurasian Steppes Shaped the Modern World" este şi curatorul invitat al acestei expoziţii. În acest context, savantul american a declarat: "La apogeu, în jurul anului 4500 î.H., Vechea Europă era unul dintre locurile cele mai rafinate şi avansate din punct de vedere tehnologic din lume şi prezenta multe din semnele politice, tehnologice şi ideologice ale civilizaţiei".

cucuteni (1)

Noile cercetări, spun arheologii şi istoricii, au lărgit aria de înţelegere a acestor culturi mult timp ignorate, care pare a se fi apropiat de pragul statutului de "civilizaţie". Scrisul nu fusese încă inventat, astfel că nimeni nu ştie cum îşi spuneau aceşti oameni. Pentru unii savanţi, populaţia din această regiune a lumii face parte, simplu, din Vechea Europă. Şi, până acum, am fost obişnuiţi să credem că oamenii preistorici erau doar nişte indivizi înapoiaţi, care trăiau de pe o zi pe alta. Descoperirile arheologice infirmă însă categoric această viziune simplistă.

Catalogul expoziţiei, publicat de Princeton University Press, este şi primul compendiu în engleză al cercetărilor referitoare la descoperirile Vechii Europe. Cartea, publicată de dr Anthony împreună cu directorul asociat al Institutului pentru expoziţii, Jennifer Y. Chi, include eseuri ale unor experţi din Marea Britanie, Franţa, Germania, SUA precum şi din ţările unde au existat cândva aceste culturi.


Cultura Cucuteni - Tripolie de la Butuceni 1 from Turist on Vimeo.


Cultura Cucuteni - Tripolie de la Butuceni 2 from Turist on Vimeo.

Surse: Enciclopedia Romaniei, Axa, Ciobanita, Ziare.com, Jurnalul.ro

vineri, 16 aprilie 2010

„Cu ochii larg închişi” – o liturghie romaneasca inversata devine invocatie satanica



Eyes Wide Shut sau, în traducere în limba română, „Cu ochii larg închişi” (difuzat în România pe DVD) poate fi considerat drept filmul-testament al celebrului regizor american Stanley Kubrick.
Catalogat de critici drept thriller erotic sau dramă psihologică, filmul a fost urmat de o serie de evenimente nefaste: Kubrick a murit de infarct înainte să termine montajul, iar cuplul de actori Tom Cruise – Nicole Kidman s-au despărţit, după 10 ani de căsnicie. S-a interpretat că moartea regizorului a fost o pedeapsă primită datorită revelării anumitor secrete ale unor organizaţii oculte satanice. S-a mers cu presupunerile până acolo, încât dezmembrarea unuia dintre cuplurile cele mai admirate de la Hollywood a fost pusă pe seama participării celor doi la orgia sexuală satanică prezentată în film.


Sigur, nimeni nu poate dovedi că toate aceste urmări nefaste s-au datorat scenariului lugubru. Însă abundenţa de simboluri malefice din film, pe care le vom dezvălui în premieră, demonstrează fără niciun dubiu că practicile satanice generează efecte cumplite, atât în cazul acelora care le realizează în cunoştinţă de cauză, cât şi în cei care asistă inconştienţi la ele.

Cântecul de lebădă al lui Stanley Kubrick, Eyes Wide Shut, hulit de unii critici şi ridicat la rang de capodoperă de alţii, prinde viaţă într-un domeniu aflat la limita dintre vis şi realitate. În mod cert, filmul nu a fost făcut pentru a ne oferi clipe de relaxare şi confort, ci este mai degrabă un strigăt înfricoşător, un semnal de alarmă menit să ne scoată din starea de adormire a minţii, să ne facă să înţelegem realitatea în care trăim. Şi, cum somnul raţiunii naşte monştri, pelicula abundă în imagini hidoase, unde femeile sunt privite mai degrabă ca instrumente sexuale pe care le poţi achiziţiona contra unei sume oarecare, iar bărbaţii – ca vânzători şi cumpărători ai acestor „păpuşi”.

Neîntâmplător filmul debutează cu imaginea Alicei Harford (Nicole Kidman) dezbrăcată în faţa unei oglinzi, apoi îmbrăcată în rochie elegantă de petrecere, întrebându-şi soţul: „Cum arăt?”. Se sugerează astfel ideea de marfă care trebuie să arate bine. În replică, personajul lui Tom Cruise, doctorul Bill Harford, apare pentru prima dată căutându-şi portofelul, ceea ce îl defineşte în ipostaza sa de cumpărător.

„Acolo unde se sfârşeşte curcubeul”

O primă aluzie la programul Monarch apare chiar de la începutul filmului, în scena de la petrecerea lui Ziegler în care personajul lui Cruise, doctorul Bill Harford, este sedus de două manechine superbe care îl iau de braţ şi-l conduc către un aparent menage-a-trois. Când Bill le întreabă pe cele două frumoase unde anume îl duc, ele îi răspund în glumă: „Acolo unde se sfârşeşte curcubeul”. Considerat în contextul unor evenimente ulterioare din film, această frântură de dialog este o clară referire la programarea Monarch, în cadrul căreia erau folosite, ca instrumente de programare a minţii, teme şi imagini din povestea pentru copii Vrăjitorul din Oz (care conţine şi cântecul „Dincolo de curcubeu”) (conform cărţii Trance Formation in America, de Mark Phillips şi Kathy O’Brien).

Se bănuieşte chiar că Judy Garland, actriţa care o întruchipase pe Dorothy în ecranizarea Vrăjitorului din Oz, a fost ea însăşi o victimă a acestui program Monarch (a fost dependentă de droguri aproape toată viaţa şi a murit de o supradoză de barbiturice la numai 47 de ani).
Mai târziu în film, Bill închiriază o pelerină şi o mască de la magazinul de costume „Rainbow” („Curcubeu”). În prima scenă de la magazin, proprietarul îşi surprinde fiica minoră aproape dezbrăcată, împreună cu doi bărbaţi şi face tărăboi, ameninţându-i pe cei doi cu poliţia. Într-o scenă ulterioară, acelaşi proprietar, nu numai că îşi vinde fiica aceloraşi doi bărbaţi cu care se certase, dar îi sugerează şi doctorului Bill că poate beneficia de serviciile adolescentei, oricând doreşte, evident contra cost...


eyes-wide-shut

Toate aceste „amănunte” sunt foarte semnificative, pentru că în cadrul programării „Vrăjitorul din Oz” copiii de vârste foarte mici ajung în ipostaza de sclavi Monarch, fiind molestaţi şi traumatizaţi în cadrul ritualurilor satanice sexuale, în urma unui pact făcut chiar de părinţii lor cu aşa-numiţii agenţi Monarch. Agentul este un programator şi totodată un intermediar între părinţi şi conducătorii organizaţiei Monarch. În orice caz, modificarea radicală de atitudine a tatălui, de la ipostaza de apărător al onoarei fiicei sale la cea de „peşte”, precum şi ipostaza de prostituată minoră a fetei se înscriu în simbolistica fluturelui Monarh, care se transformă din omidă în fluture.

Termenul „Monarch” este înşelător în acest caz, pentru că trimite la metamorfoza fluturelui Monarh într-o creatură foarte frumoasă. Aceasta este minciuna şi iluzia programului: îşi amăgeşte victimele, făcându-le să creadă că s-au transformat în ceva magic, minunat, când de fapt ele devin sclave prin controlul minţii. În film, omida care devine fluture este fata proprietarului magazinului de costume.

Liturghia românească blasfemiată


Harford află, dintr-o neglijenţă a prietenului său pianist, că acesta este chemat să cânte, legat la ochi, la nişte întruniri stranii, care se ţin de fiecare dată în alt loc şi la care toţi participanţii poartă pelerine negre cu glugă şi măşti. De fiecare dată i se comunică o parolă strict necesară pentru a putea intra. Mai mult, el îi mai spune că ultima dată eşarfa de la ochi era mai slab legată şi astfel a putut vedea multe femei, toate cu corpuri de manechine, dezbrăcate...

Doctorul îşi asumă deghizarea necesară şi, folosind parola aflată de la pianist, păşeşte în castelul somptuos, trezindu-se în plin ritual sexual satanic, asemănător cu orgiile magicianului negru Aleister Crowley. El este avertizat de două ori de o femeie misterioasă că prezenţa sa acolo îi pune viaţa în pericol. La scurt timp, este descoperit ca intrus iar conducătorul ritualului („Marele Preot”) îl obligă să îşi dea jos masca şi hainele. În această clipă dificilă pentru doctor, aceeaşi femeie mascată, care se sugerează că ar fi Mandy, amanta drogată a lui Ziegler, se oferă să se sacrifice în locul lui. Ca o confirmare a acestui „sacrificiu ritual”, ziarele de a doua zi anunţă moartea femeii ca datorându-se unei supradoze. Prin aceasta, regizorul arată că orice sclav Monarch poate fi eliminat dacă încalcă regulile stabilite de program şi este considerat a fi un risc pentru acesta.

esd


S-a descoperit (şi aceasta am verificat-o personal cu ajutorul unui program de calculator, CoolEdit - n.r.) că muzica ce acompaniază ritualul este de fapt un fragment inversat (cântat de la sfârşit spre început) dintr-o liturghie românească. Sigur că apare şi o orchestraţie pe lângă vocea respectivă, însă la derularea în sens invers a pasajului muzical se aud foarte clar cuvintele în limba română: «Încă ne rugăm pentru mila, viaţa, pacea, sănătatea, mântuirea, cercetarea, lăsarea şi iertarea păcatelor robilor lui Dumnezeu, închinători, miluitori şi binefăcători ai sfântului lăcaşului acestuia. Zis-a Domnul către ucenicii săi: poruncă nouă vă dau vouă...»






Surse: Sundari, Umblu Liber, Yoga Esoteric, Maica Ecaterina

joi, 15 aprilie 2010

Jurnalistul maghiar Tvrtko Vujity – un Erou obisnuit



Tvrtko Vujity s-a născut în 1972, în oraşul Pécs din sud-vestul Ungariei. Mama sa a fost profesoară, iar tatăl miner. După absolvirea liceului în oraşul natal, a studiat jurnalistica în Statele Unite, la Secţia de comunicare a Universităţii Miami. A lucrat la diferite cotidiene, la Radio Ungaria şi la Televiziunea Maghiară. Reportajele sale sunt adesea preluate de către posturi internaţionale de televiziune. Filmul despre prizonierul de război întors acasă a fost difuzat, parţial sau integral, în peste 121 de ţări. Tvrtko Vujity este deseori invitat să conferenţieze atât la universităţi din ţară, cât şi din străinătate.

Pentru reportajele sale i s-au decernat numeroase premii. Tvrtko Vujity a fost consulul oficial în Ungaria (2003-2007) al campaniei Uniunii Europene împotriva discriminării; în concursul „Pécs 2010 — capitală culturală europeană“ a fost principalul susţinător al campaniei de promovare a oraşului Pécs. După câştigarea acestui concurs, ziaristul a devenit unul dintre ambasadorii oraşului său natal.

De ani de zile, Tvrtko se foloseşte de renumele său profesional în scopuri caritabile. După prezentarea filmelor sale, prin intermediul a diferite organizaţii de întrajutorare aproape un milion de dolari au ajuns la cei sărmani. A înfiinţat împreună cu soţia sa, folosind profitul obţinut din vânzarea cărţilor lui, Premiul Eroului Obişnuit, distincţie decernată în luna decembrie a fiecărui an împreună cu o sumă de bani semnificativă.

Până acum, în Ungaria i-au fost publicate nouă volume, care s-au vândut în aproape 750 000 de exemplare. Cărţile seriei Povestiri diabolice — Povestiri angelice au fost traduse în diferite limbi, obţinând succese în mai multe ţări. Călătorii în infern este primul volum tradus în limba română.

Tvrtko Vujity este căsătorit cu Gyöngyi Zsolnay, celebră jucătoare de baschet, selecţionată în echipa naţională a Ungariei de 110 ori şi câştigătoare a zece trofee naţionale. Au doi copii: Benjamin Vujity-Zsolnay (n. 2002) şi Barnabas Vujity-Zsolnay (n. 2003).

Calatorii-in-infern_mare

HotNews.ro a publicat zilele trecute, sub semnătura lui Vlad Mixich, un interviu interesant cu jurnalistul maghiar Tvrtko Vujity, cunoscut deopotrivă de la televiziune, dar şi ca autor a mai multor volume cutremurătoare, despre oameni care trăiesc în iadul pământesc. Apropoul interviului a fost că Tvrtko recent şi-a lansat primul său volum în limba română, la Bucureşti. Despre acest jurnalist (care tot timpul are şapcă pe cap) cu nu nume ciudat în peisajul media din Ungaria puţin ştiu că atunci când s-a născut, la Pécs, în 1972, a purtat numele de Balogh Szilárd, dar la vârsta de 17 ani şi-a schimbat numele de Balogh preluând numele bunicului său dinspre mamă, iar Szilárd l-a tradus în croată, devenind astfel Tvrtko, punându-i la o grea încercare pe conaţionalii unguri, care nu prea pot rosti cinci consoane lipite una de alta. Tvrtko a devenit jurnalist din întâmplare, fiind la începutul anilor 1990 doar un traducător al jurnaliştilor maghiari despre conflictele sângeroase din Iugoslavia.
Redăm mai jos un fragment interesant din interviul cu Tvrtko Vujity de pe Hotnews.ro. (E.I.,
Foaia Românească, 5 februarie 2010)

Eroul român al unui jurnalist maghiar
V.M.: Cum te simţi aici în Bucureşti, unde nimeni nu te cunoaşte?



Tvrtko Vujity: Bine. Pentru că asta este o luptă bună. Nu pentru afacere sau pentru piaţa de carte. Eu nu am venit aici pentru afacere. În cartea asta e sufletul meu. Şi am vrut să o public în România pentru că unul dintre eroii mei este român. Şi lui i-am dat primul exemplar din cartea mea tipărită în limba română. Acest erou e Petre Cozma, tatăl handbalistului Marian Cozma, care a fost ucis în 8 februarie 2009. De atunci, Ungaria nu mai e aceiaşi. E o poveste atât de tristă… În acele zile, strigătele împotriva ţiganilor au fost mai puternice ca niciodată.

Mulţi oameni au simţit atunci că nu doar un singur om e vinovat, ci o întreagă minoritate. Au fost atunci demonstraţii violente. Toţi îi căutau pe criminali. Toţi vroiau să-i prindă. Sunt sau nu ţigani? Şi acel om, care avea dreptul să fie cea mai furioasă fiinţă de pe pământ, tatăl lui Marian Cozma, a venit la noi şi ne-a învăţat ce înseamnă pacea. Dacă în acele zile el ar fi spus ceva rău, şi ar fi fost de înţeles să o facă, s-ar fi putut naşte mari probleme.

Dar el ne-a spus: „Nu daţi foc întregii păduri. Haideţi să dăm acestei păduri copaci noi. Iar când nepotul meu va creşte îl voi aduce aici, la Veszprém, la un meci al fostei echipe a lui Marian”. (…) De ziua naţionala a ţării mele, Petre Cozma a fost decorat cu cea mai înaltă decoraţie a Ungariei. Acest om uriaş cu o inima atât de mare a fost decorat nu pentru că fiul său a fost ucis, ci pentru că a făcut pentru prietenia dintre unguri şi români mai mult decât mulţi politicieni în mulţi ani. Cartea mea este dedicată fiilor mei şi lui Petre Cozma. Pentru că el este eroul meu. Toată lumea ştie în Ungaria ce a făcut Petre Cozma pentru noi şi eu vreau acum ca acest lucru să se afle şi în România.

Puteti comanda cartea “Călătorii în infern “ de aici: Curtea Veche

Surse: HotNews, Filme-Carti.ro, Liternet, Cuvinte noi, HistoryMaker

[Imaginea zilei] Eternul mister al Gravitatiei



Aceasta imagine reprezinta centrul galaxiei Abell 3376 dupa cum arata datele primite de la ROSAT Chandra X-ray, doua echipe diferite au utilizat aceste observatii de la Chandra privind asa numitele clustere de galaxii, inclusiv Abell 3376 – pentru a studia proprietatile gravitatiei la scara cosmica si pentru a testa teoria lui Einstein a relativitatii generale, ca explicatie pentru expansiunea accelerata a universului.

Clusterele de galaxii au oferit suportul pentru cea mai buna explicatie referitoare la accelerare -asa-numita constanta cosmologica, care poate fi inteleasa ca energia care exista în spatiul gol. Aceasta energie este denumita energia întunecata, si se cunoaste faptul ca ea nu poate fi detectata în mod direct, dar ea exista ca forma de energie a vidului cuantic, si este responsabila pentru extinderea tot mai rapida a Universului.

miercuri, 14 aprilie 2010

Parintele Nicolae Tanase de la Valea Plopului



Intr-un an, satul sarbatoreste toate hramurile celor mai mari sfinti. Valea Plopului este unica in Romania. Nu pentru ca satul ar fi modernizat sau oamenii locului mai iesiti in lume decat altii. Ci pentru numarul de biserici pe care il detine: 26. Preotul satenilor s-a gandit ca pentru a fi mai aproape de Dumnezeu, cel mai bine ar fi sa inalte biserici. Asa s-a facut ca peste tot, la gradinita, la scoala, in curtile oamenilor, prin intersectii, pe dealuri sau prin vai, locasurile sfinte au impanzit satul. Daca-i o nebunie sau un lucru bun, localnicii nu prea indraznesc a zice. Caci, spun ei, cu supunere, "mai bine ne lasam pe mana preotului, care ne da haine si mancare!".

Parintele Nicolae Tanase – vrednic traitor al iubirii crestine
Parintele Nicolae Tanase, casatorit si tata a 6 copii, este preot intr-un sat din Romania, si anume Valea Plopului. Parintele deserveste de asemenea si un sat din apropiere, Valea Screzii.
In anul 1990, Parintele Nicolae Tanase a inceput lupta sa impotriva avorturilor prin predicare. Unele tinere renunta sa avorteze, dar nu-si pot permite un copil din motive social-economice. Pentru aceasta, Parintele Nicolae infiinteza in anul 1994, asociatia Pro Vita – Pentru Viata. Asociatia infiintata de parintele Nicolae ii primeste in grija ei pe acesti copii, pentru un timp sau definitiv, dar ea primeste de asemenea si copii orfani sau copii ai strazii.

Asociatia Pro Vita si lupta unui preot ortodox roman pentru viata
Asociatia Pro-Vita este o organizatie neguvernamentala si non-profit cu sediul in Valenii de Munte, judetul Prahova, infiintata prin sentinta civila nr. 1/20.01.1994, emisa de Judecatoria Valenii de Munte in baza Legii nr. 21/1924.
Asociatia a fost infiintata de preotul Nicolae Tanase si preoteasa Maria Tanase si cuprinde asociati, angajati permanenti si voluntari de diferite profesii – ingineri, arhitecti, preoti, profesori, tarani, artisti, studenti, functionari, medici.

valea-plopului-16

Asociatia a fost creata pentru a structura si a da o forma legala unei activitati inceputa cu ani in urma, de salvare de la disparitia materiala si recuperare psihica si morala a unor copii aflati la marginea societatii si refuzati de aceasta.
Obiectivele principale ale asociatiei sunt: derularea de programe de asistenta sociala adresate copiilor abandonati si tinerelor mame singure in sistem de plasament familial sau mixt; salvarea de la disparitie, recuperarea fizica, psihica si morala si reintegrarea copiilor strazii sau copiilor abandonati in spitale; sprijinul pentru integrarea in viata comunitatii a tinerilor peste 18 ani nevoiti sa paraseasca orfelinatele; lupta impotriva avortului in conformitate cu principiile crestin-ortodoxe.

Numarul total de asistati – in continua modificare – este in acest moment de 216 persoane, din urmatoarele categorii: copii rezultati in urma renuntarii la avort si lasati spre ingrijire asociatiei, in conditii de confidentialitate deplina, pe o perioada mai mica sau mai mare de timp; copii din familii cu mari probleme sociale adusi de mame pentru o perioada temporara; copii abandonati in spitale cu deficiente in curs de recuperare prin plasarea in mediu familial; copii ai strazii recuperati si in curs de reintegrare; tineri alungati din orfelinate dupa implinirea varstei de 18 ani, resocializati si implicati in activitati lucrative; gravide sau mame alungate de familiile lor si ocrotite pana la rezolvarea situatiei personale; copii rezultati din viol.

Prezentare Asociatia Pro-Vita, Valea Plopului

Surse:
Crestin Ortodox
Biserica secreta
OrtodoxMedia
Evenimentul

marți, 13 aprilie 2010

Codexul Rohonczi



O carte veche de 1.000 de ani, păstrată la Budapesta, răstoarnă toate teoriile istorice despre cultura strămoşilor noştri. Dacii scriau de la dreapta la stânga, iar citirea se făcea de jos în sus.


De la daci nu au rămas izvoare scrise. Prea puţine se ştiau despre locuitorii zonei carpato-dunărene, după retragerea romanilor. O carte veche de aproape 1.000 de ani, păstrată la Budapesta, răstoarnă teoriile istoricilor. Manuscrisul cuprinde primele documente scrise în această perioadă istorică. A fost scrisă cu caractere dacice, de la dreapta la stânga, şi se citeşte de jos în sus. Vorbeşte despre despre vlahi şi regatul lor. Mulţi au încercat să descifreze Codexul Rohonczi, dar n-au putut.

Propuneri de interpretare :
Au fost propuse de-a lungul timpului diverse interpetari sau „traduceri”, fara ca vreuna sa se bucure de un ecou remarcabil din partea specialistilor.

Ipoteza cartii religioase
Attila Nyíri a propus o interpretare publicata in Theologiai Szemle, 39/1996 (pag. 91-98). In mare, procedeul pe care l-a folosit pentru descifrare a constat in a intoarce cartea si a asocia fiecarui caracter litera cea mai apropiata. Este de retinut insa ca acelasi simbol cunoaste uneori varii interpretari si aceeasi litera transcrie mai multe simboluri. In final, autorul ajunge la un text care, luat ca atare, are sens in maghiara si este de natura religioasa.

Cercetatorul indian M. K. Singh sustine ca textul este scris cu o varianta regionala de Brahmi care poate fi citita. A transliterat primele 24 de pagini pentru a obtine un text in Hindi pe care apoi l-a tradus in maghiara si l-a publicat in editia 2004/6 – 2005/1 a periodicului Turán. In interpretarea sa, codicele se vrea a fi o evanghelie apocrifa.

Nu se ştie prin câte mâini a trecut de-a lungul secolelor. După Al Doilea Razboi Mondial, doctorul Vajda Joysef, preot misionar, îi scria cercetătorului Otto Gyurk, în legatura cu Codexul: "Se găseşte în Arhivele Academiei de Ştiinţe a Ungariei o carte rară, Codexul Rohonczi. Acest Codex este scris cu o scriere secretă, pe care nimeni n-a reusit s-o descifreze până acum. Şi eu am Încercat”. Literele sunt asemănătoare scrierii greceşti. M-am gândit că seamănă şi cu literele feniciene, apoi am încercat pe baza vechii scrieri ungureşti, dar n-a mers. Toate încercările le-am aruncat în foc".

Ipoteza cronicii vlahe
Arheologul Viorica Enachiuc a tradus, în premieră, filele misteriosului manuscris. În 1982, Viorica Enachiuc a aflat dintr-o revistă publicată în Ungaria de existenţa în arhivele Academiei Ungare a Codexului Rohonczi. Se spunea că e redactat într-o limbă necunoscută. A facut rost de o copie. Timp de 20 de ani, a muncit ca să-i descifreze tainele. Manuscrisul se afla în Arhivele Academiei de Ştiinţe a Republicii Ungaria. E o carte legată în piele. A fost păstrată în localitatea Rohonczi până în anul 1907. Groful Batthyany Gusytav a dăruit-o Academiei de Ştiinţe a Ungariei, în 1838.

Viorica Enachiuc

Membra UNESCO Viorica Enachiuc e absolventă a Facultăţii de Filologie, secţia Română-Istorie, din cadrul Universităţii "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, promoţia 1963. Lucrarea de licenţă şi-a luat-o în arheologie. E membră UNESCO din 1983. Mulţi ani a condus şantiere arheologice în Oltenia, Muntenia şi Moldova. A cercetat scrierile vechi din neoliticul mijlociu şi epoca dacică. Şi-a prezentat lucrările la conferinţe în ţară şi în străinătate: Austria, Franţa, Germania, Italia, Israel. Burse de studiu a primit în Italia, pe probleme de arheologie, şi ăn Danemarca, unde a studiat scrierea runică.

După ce a studiat Codexul, cercetătorul Otto Gyurk a publicat, în 1970, o parte din observaţiile sale într-un articol, în care a încercat să identifice acele semne din manuscris care ar putea semnifica cifre. Viorica Enachiuc a descoperit că textele Codexului au fost redactate în secolele XI si XII, într-o limbă latină vulgară (daco-romana), cu caractere moştenite de la daci. "Sunt semne care au aparţinut alfabetului dacic, ce cuprindea aproximativ 150 de caractere, cu legăturile respective. Textele din Rohonczi au fost redactate în latina vulgară, dar într-un alfabet dacic, în care dominante sunt străvechile semne utilizate de indo-europeni în epoca bronzului", spune aceasta. Solii şi cântece ale vlahilor Codexul are 448 de pagini, fiecare cu circa 9-14 şiruri.

În text sunt intercalate miniaturi cu scene laice şi religioase. E scris cu cerneală violet. Cuprinde o culegere de discursuri, solii, cântece şi rugăciuni, care include 86 de miniaturi. Consemnează înfiinţarea statului centralizat blak (vlah), sub conducerea domnitorului Vlad, între anii 1064 si 1101. "Sunt informaţii despre organizarea administrativă şi militară a ţării ce se numea Dacia.

Avea hotarele de la Tisa la Nistru şi mare, de la Dunăre spre nord până la izvoarele Nistrului. Mitropolia blakilor avea sediul la Ticina - cetatea din insula Pacuiul lui Soare", a descoperit Viorica Enachiuc. "Jurământul tinerilor blaki" Codexul conţine şi versurile unui cântec de luptă, numit "Jurământul tinerilor blaki", care a fost tradus în felul următor:

"O viaţă, tăciunele Şarpelui, puternic veghetor,/
Înşelator, să nu primeşti a te uni/
Cu prorocirile Şarpelui, anuale, pentru că lovit/
Vei fi/ Cântecul cetăţii aud îndelung/
Mergeţi vioi, juraţi pe caciulă, pe puternica caciulă!/
Să juri cu maturitate şi cu convingere!/
Să fiu ţie putere vie, trăiesc, în luptă să fiu!/
Alesul jurământ preţuieşte şoimul tău, mergi cu jurământ puternic!"

La cateva luni dupa editarea cartii (mai 2003), paleograful Dan Ungureanu publica un articol in Observatorul Cultural, unde critica vehement cartea editata de Viorica Enachiuc, dar si multe alte aspecte legate de scoala romaneasca de paleografie. Reactiile sunt impartite. Totusi, creste atat popularitatea codicelui, cat si atentia acordata noii interpretari, de altfel publicata in conditii bizare.
Unele dintre aspectele asupra carora Ungureanu atrage atentia sunt:
* potrivit autoarei, manuscrisul este scris de jos in sus, ceea ce ar fi nu numai inedit, dar si improbabil; ar insemna ca mana care scrie sa manjeasca randurile deja scrise;
* echivalarea a 150 de grafeme (Viorica Enachiuc declara scrierea fonetica, iar nu ideografica) diferite ce apar in codice cu doar 20 de litere (fara constructii din grupuri de litere, cum este, de pilda, „kh” pentru „h” muiat in limbile vechi semito-hamitice);
* absenta oricarei surse alternative referitoare la Alexie Comnenul, Constantin Dukas sau Robert de Flandra care sa il mentioneze pe Vlad;
* gotii ar reprezenta un anacronism istoric pentru perioada istorica in cauza (populatia este considerata disparuta din a doua jumatate a secolului al VI-lea);
* dimensiunea teritoriului controlat de Vlad este mult prea mare;
* originalitatea unor fraze propuse de Viorica Enachiuc cum ar fi: „Prielnic in traire, din nou sa strigi datator! Iubire aleasa, matur de a merge cu cavaleria, sa traiesti plecarea!” sau „Pe acei unguri sa spadasesti.”
In ce priveste codicele, Dan Ungureanu este de parere ca manuscrisul este un fals alcatuit, cel mai probabil, in epoca romantica (este posibil sa fi fost realizat cu putin timp inainte de momentul cand si-a facut aparitia), folosindu-se hartie legata italieneasca (anii in care s-a aplicat respectivul filigran ar fi 1529-1540) din care s-au decupat marginile si astfel s-a obtinut o carticica de foarte mici dimensiuni, neobisnuite pentru secolul al XVI-lea. In plus, continutul e scris si desenat in graba. Ilustratiile sunt naive, foarte simpliste si nu apartin niciunui stil de miniaturi medievale.

Notă:
Codexul Rohonczi (grafii alternative: Codicele şi Rohonczy sau Rohonc, în toate combinaţiile) este un document controversat al cărui sistem de scriere este inedit şi încă nedescifrat în mod convingător. Este numit după orăşelul Rohonc (Rohoncz e grafia maghiară veche; pe germană Rechnitz, pe croată Rohunac), aflat astăzi în provincia Burgenland din estul Austriei.

Surse:
Revista AGERO
Razvan Codrescu

luni, 12 aprilie 2010

Legenda Panaghiei din Ceahlau



Panaghia se pare că n-a fost totdeauna o stâncă de piatră rece, fără inimă şi suflet. Panaghia era o fată frumoasă. Se zice că ursitoarele, când au dăruit-o la naştere, una a luat întuneric din întunericul cel mai nepătruns al unei nopţi fără de lună, adânc din adâncul mărilor fără de fund, foc şi lumină din lumina şi focul luceferilor celor mai strălucitori, duioşie şi blândeţă din ochii îngerilor ce stau la dreapta lui Dumnezeu şi le-a pus toate în privirile ei; alta a rupt crinilor frăgezimea şi albeaţa, iar trandafirilor rumeneala lor şi le-a pus pe faţa ei; a treia a tors din caierul de neguri fire subţiri de umbră neprihănită şi i-a pus pe cap ca podoabă de păr negru şi bogat; iar Dumnezeu a rupt din inima şi sufletul său părticica cea mai aleasă şi i-a dat-o Panaghiei suflet şi inimă.

Şi, pentru ca să nu fie pângărită de priviri muritoare, au dus-o ursitoarele pe înălţimile cele mai de sus ale Ceahlăului, dincolo de împărăţia norilor şi au aşezat-o în peştera pustnicului Ghedeon; şi albinele din Sihăstrii au hrănit-o cu mierea lor, iar nopţile senine au scăldat-o în rouă de flori mirositoare. Şi Panaghia a crescut mare şi s-a făcut fată frumoasă, dar frumoasă cum numai poveştile îşi pot închipui. Şi din înălţimile cele mai de pe urmă ale cerului, Soarele a văzut-o şi, de pe culmile cele mai de sus ale pământului, Panaghia a văzut pe Soare. Şi amândoi s-au îndrăgostit: şi ceasuri întregi se oprea soarele din calea lui în răscrucile cerurilor ca s-o privească, înfăşurând-o în razele sale.


Şi până într-atâta s-a mărit ziua şi noaptea aşa de tare s-a micşorat, că, mai pe ce să-şi dea amurgul mâna cu zorile (...). Şi s-a tânguit noaptea lui Dumnezeu şi Dumnezeu s-a mâniat şi a pedepsit pe Soare să nu mai răsară de acum înainte decât îmbrobodit de neguri, spre a nu mai ispiti cu farmecul tinereţii sale sufletele slabe ale muritorilor şi nici să mai zădărnicească, după voia patimilor lui, cereştile şi neclintitele întocmiri de veacuri ale mâinilor sale. Şi s-a împlinit porunca lui Dumnezeu, iar Panaghia n-a mai văzut, de aici înainte, pe Soare în puterea tinereţii şi în floarea cereştii lui frumuseţi. Jalea şi aleanul a cuprins sufletul şi inima ei şi, zile întregi şi nopţi întregi, fără de somn, lacrimile nu i se mai uscau de pe obraji.


Şi de la o vreme i s-a făcut lui Dumnezeu milă de ea şi a trimis poruncă răsăritului şi apusului să mâne în grabă pe cele mai uşoare şi mai dulci dintre vânturile lor spre culmile înalte ale Ceahlăului şi spre codrii ce umplu, ca o negură, prăpăstiile lui adânci. Şi deodată glasuri dumnezeieşti se urcară din văi până la Panaghia şi-i îmbătară auzul, îi atinseră faţa şi-i uscară lacrimile (...). Erau şoaptele vântului cu frunzele, erau adierile răsăritului şi ale apusului, ce veneau încărcate de miesmele depărtate ale câmpiilor înflorite... Dumnezeu îi împlini voia (...) iar când dădu să coboare înapoi spre peştera pustnicului Ghedeon, simţi că picioarele ei prinseră rădăcină în pământ şi nu se mai putu urni.


Dădu să plece, trupul îi era rece şi împietrit. Voi să ridice mâinile, dar mâinile ei rămaseră lipite de trup, cuprinse şi ele de recea lui încremenire de stâncă. Şi încercă să strige (...) încercarea ei rămase zadarnică. Iar când voi să îndrepte iarăşi ochii spre ceruri, pleoapele îi căzură grele peste luminile lor şi un întuneric nemărginit o cuprinse (...). Panaghia se prefăcuse în stâncă de piatră. Se zice, însă, că inima ei nu s-a împietrit, că şi acum se îmbată, totuşi, de razele soarelui, de strălucirea florilor, de lunecarea norilor pe aripile lor albe, de vânturile dulci şi mângâioase ale răsăritului şi apusului.


O alta legenda vorbeste despre iubire, gelozie si razbunare. Pe vremea lui Vasile Lupu, Panaghia era frumoasa fata a parcalabului de Suceava de care tanarul Radu Valcu s-a indragostit. In timp ce tanarul Radu a trebuit sa plece la lupta pentru mai multa vreme, Panaghia s-a casatorit cu hatmanul Bahrin, veste care a cazut ca un fulger peste acesta. Zdrobit de durere si cuprins de o ura nemarginita Radu s-a intors de la lupta si l-a omorat pe sotul Panaghiei. Dar aceasta a incercat sa-si razbune sotul si a fost si ea omorata de un ostean. Tanarul, zdrobit de durere, a dus trupul Panaghiei la manastirea Putna si l-a asezat in lacasul de veci, dupa care a plecat in pribegie. Ratacind singuratic pe culmile Ceahlaului el obisnuia sa se opreasca langa o stanca mandra si zvelta pe care a numit-o Panaghia, in amintirea iubirii lui.


Surse:
Ondiana
Viziteaza Neamt
Vacantesicalatorii
Bejandeea

[Imaginea zilei] Galaxia ascunsa



O galaxie spirala incredibil de frumoasa, denumita IC 342, o insula de univers aruncata in haul cosmic la doar 7 milioane de ani-lumina distanta, aflata in gatul lung al constelatiei de nord Girafa, anterior acoperita de stele, praf si gaz din Calea Lactee.

sâmbătă, 10 aprilie 2010

[DOC] Master Of The Universe – A Brief History Of Time: What We Knew Then (2010)



Science Channel – Master of the Universe – A Brief History of Time: What We Knew Then (2010)
English | 720p HDTV MOMENTUM | MKV | x264 1280×720 3127Kbps 29.97fps | AC3 384Kbps 6Ch 48KHz | 00:44:29 | 1.09GB

From the universe at a very large scale, exploring supernovae, black holes and dark matter, to the very small scale of the sub-atomic world, where quantum effects mean anything is possible, program one tackles the building blocks of the Universe.

De la Universul la o scara foarte mare (infinitul mare), explorand supernovele, gaurile negre si materia intunecata, la universul subatomic (infinitul mic), unde sub efectele cuanticii totul este posibil, documentarul abordeaza toate pietrele de temelie ale Universului.
Un documentar de exceptie la o calitate High Definition, aveti mai jos linkurile pentru download.

Download3
http://hotfile.com/dl/35842745/1ea89ac/Master.of.the.Universe.A.Brief.History.of.Time.What.We.Knew.Then.720p.HDTV.x264-MOMENTUM.part1.rar
http://hotfile.com/dl/35842914/f921092/Master.of.the.Universe.A.Brief.History.of.Time.What.We.Knew.Then.720p.HDTV.x264-MOMENTUM.part2.rar
http://hotfile.com/dl/35843099/976c9e7/Master.of.the.Universe.A.Brief.History.of.Time.What.We.Knew.Then.720p.HDTV.x264-MOMENTUM.part3.rar
http://hotfile.com/dl/35843282/1c7bb3e/Master.of.the.Universe.A.Brief.History.of.Time.What.We.Knew.Then.720p.HDTV.x264-MOMENTUM.part4.rar
http://hotfile.com/dl/35843449/d757601/Master.of.the.Universe.A.Brief.History.of.Time.What.We.Knew.Then.720p.HDTV.x264-MOMENTUM.part5.rar
http://hotfile.com/dl/35843528/230149f/Master.of.the.Universe.A.Brief.History.of.Time.What.We.Knew.Then.720p.HDTV.x264-MOMENTUM.part6.rar

!!! ATENTIE !!! Absolut nici unul dintre filmele / documentarele de mai sus, nu au fost digitizate si postate de moderatorii si/sau propietarul acestui site. Ele pot fi gasite de asemenea pe Video Google, Vimeo, Youtube, Metacafe, etc. Eventualele probleme cu privire la incalcarea drepturilor de autor, revin in totalitate celor care le-au digitizat si upload-at pe site-urile de stocare. Noi postam in cadrul blogului doar link-uri sau scripturile embeded care se gasesc oficial pe Video Google, Trilulilu, Youtube, Metacafe, sau linkurile spre site-urile de gazduire fisiere precum RapidShare, Megaupload, Hotfile, Depositfile, Uploading, etc.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More