Ea incepe cu un baiat care i-a cerut o slujba unui padurar. Acesta l-a intrebat:

- Poti sa tai lemne?

- Da, a raspuns baiatul, pot sa fac orice...

Padurarul i-a dat o secure si i-a zis:

- Uite, aceasta e zona de padure din care trebuie sa tai lemne.

Pentru baiat a fost o oportunitate deosebita si a decis cu hotarare ca va lucra cat va putea el de bine, ca isi va da toata silinta sa faca cea mai buna treaba.

Si asta a facut. A iesit in prima zi la lucru. Seful sau i-a dat un topor, a facut un gest larg cu mana si i-a zis:

- Acestia sunt copacii pe care trebuie sa-i tai...

Si in prima zi a taiat 18 arbori... (Si stiti cat de dificila este aceasta munca... primul copac – hai, ca merge; al doilea – mai greu; la al treilea – faci deja bataturi!) Dar el a reusit sa taie 18 arbori!

Iar cand padurarul a vazut, l-a laudat:

- Felicitari! Foarte bine. Incearca sa faci mai mult maine...

Dar in ziua urmatoare, la acelasi volum de munca, la sfarsit, cand si-a numarat copacii, erau doar 15...

Si atunci si-a propus siesi: “Voi lucra mult mai bine in a treia zi, o sa ma straduiesc sa tai si mai multi copaci!”

Si a lucrat toata ziua, de dimineata pana seara, fara sa mai ia vreo pauza. Dar cu toate acestea, abia a reusit sa taie 10 arbori...

A fost foarte descurajat de acest lucru, pentru ca el stia ca poate mai mult, avea nevoie de mai mult... Asa ca a inceput sa se gandeasca: “Poate nu mai am eu putere suficienta, poate nu mai stiu eu cum sa manuiesc toporul bine”...
S-a dus apoi la seful lui, si-a cerut scuze si a zis:

- Domnule, imi pare rau, chiar nu inteleg de ce in prima zi am taiat 18 arbori si dupa aceea, desi m-am straduit din rasputeri, nu stiu ce s-a intamplat, dar n-am mai izbutit sa ating aceasta performanta...

Atunci seful s-a uitat bland la el si l-a intrebat:

- Cand ti-ai ascutit toporul ultima data?

- Cum adica, sa-l ascut??!!! Pai, n-am avut timp sa-mi ascut toporul... am fost ocupat cu taiatul lemnelor..., a exclamat tanarul padurar.

Si atunci a inteles!