Recent Posts

Eckhart Tolle – Un maestru modern

Eckhart Tolle este considerat unul dintre cei mai originali si inspirati calauzitori spirituali ai timpului nostru, iar cartea "Puterea prezentului" este una din cele mai bine vândute în SUA dupa 11 Septembrie. Autorul s-a nascut în Germania, unde si-a petrecut primii 13 ani din viata. Dupa ce a absolvit Universitatea din Londra, a devenit cercetator si îndrumator la Universitatea Cambridge. La 29 de ani, în urma unei transformari spirituale profunde, vechea sa identitate a fost literalmente dizolvata si viata i s-a schimbat radical.

Neale Donald, Walsch - Conversatii cu Dumnezeu

Conversatia pe care Neale Donald Walsch o poarta cu Dumnezeu este inclusa in sase volume si inca nu s-a terminat! Cele sase volume sunt: Conversatii cu Dumnezeu, vol.I, II, III, Prietenie cu Dumnezeu, Comuniune cu Dumnezeu, Momente de gratie.

Universul lui Stephen Hawking

Stephen Hawking (n. 8 ianuarie 1942, Oxford/Anglia) este un fizician englez, teoretician al originei universului si unul dintre cei mai mari cosmologi contemporani, profesor la catedra de Matematica la Universitatea Cambridge, detinuta cândva de Isaac Newton.

Michio Kaku - Einstein-ul zilelor noastre

Michio Kaku este considerat de majoritatea oamenilor de stiinta, Einstein-ul zilelor noastre, in afara faptului ca este un geniu, se exprima in termeni pe care si un om simplu cu un pic de engleza il poate intelege cu usurinta..

Zecharia Sitchin si cartile sale

Zecharia Sitchin este un autor controversat al zilelor noastre, care incearca sa ofere o alta viziune asupra mitului creeari omului.El se bazeaza pe diverse descoperiri arheologice, precum si studiul unor vechi texte, in principal pe vechile texte ale sumerienilor, cum ar fi Epopea lui Ghilgames sau Enuma Elish.

marți, 31 mai 2011

Climate literare - nr.36 / noiembrie 2010

În acest număr au semnat...

Ion Iancu Vale pag. 3, 37, 38
Adrian Marino 5
Mircea Horia Simionescu 6
Theodor Codreanu 7
Victor Sterom 9
Iulia Barcaroiu 10
Mihai Antonescu 11
Ion Ion 13
Lucian Gruia 14
Mircea Cotârţă 15, 24
Nicolae Bălaşa 16
Melania Cuc 17
Ana Hâncu 18
Sanije Gashi 19
Nicolae Nicoară Horia 19
Dimitrie Grama 20
Victoria Duţu 21
Grigore Grigore 22
Dan Gulea 23
Constantin Moldovan 24
Gheorghe Palel 25
Elena Buică 26
Adrian Dinu Rachieru 27
Ion Rotaru 29
Filip Kollo 30
Ioan Ţepelea 31
Aida Popescu 32
Monica Mureşan 33
Elena Savu 35
Radu Mihai Crişan 40


luni, 30 mai 2011

Revista “Constelatii diamantine” nr.8

A aparut numarul 8 al publicatiei periodice “Constelaţii diamantine”. Dupa cum se autodescrie, este o “revista de cultura universala, editata sub egida Ligii Scriitorilor Români”. Redactia, cu sediul la Craiova, este alcatuita din N.N. Negulescu (director, vicepresedinte al Ligii Scriitorilor Români, filiala Oltenia), Doina Dragut (redactor-sef), Janet Nica (secretar general de redactie), Liviu Andrei (sef departament colaborari externe) si Gabriel Nedelea (redactor), la care se adauga redactorii asociati Prof. univ. dr. Catalina-Florina Florescu (S.U.A., membra a Asociatiei Române de Studii ale Americii), Prof. dr. Mariana Zavati Gardner (Anglia, poeta bilingva, critic literar si traducător) si Lector univ. Alina-Beatrice Chesca (Facultatea de Drept, Universitatea Danubius).

Membri de onoare ai colectivului de redactie sunt Acad. Constantin Balaceanu-Stolnici, Prof. univ. dr. Remus Rus (Facultatea de Teologie, Universitatea Bucuresti, redactor-sef al revistei Studii teologice, coordonator al colectiilor Orizonturi spirituale) si Prof. dr. Florin Agafitei (orientalist, sanscritolog). Publicatia este distribuita gratuit in format electronic.

vineri, 27 mai 2011

Sosirile – Partea 34 - Semnificatia Saturn si Cubul

Va prezint un serial incitant si provocator, realizat de BSGJO Production, si anume “Sosirile”, un serial “cu interviuri si poze deosebite care scot in evidenta o imagine in ansamblu pentru voi, sa ne pregatim sa inaltam constinta si sa facem tot ce putem sa imprastiem aceasta informatie, ca oamenii din jurul vostru sa inteleaga, ce se intampla cu-adevarat astazi. Noi avem nevoie de fiecare dintre voi sa faceti parte din aceasta schimbare.”

In fiecare miercuri si vineri, voi posta cate un episod din acest serial video. Nu voi aduce nici un comentariu acestui serial, va las pe dvs. sa decideti daca informatiile prezentate sunt veridice, iar interpretarle facute de realizatorii serialului sunt pertinente sau nu.

Indiferent de parerile exprimate, eu ma voi situa pe o pozitie neutra si echidistanta, pentru a nu influenta in nici un mod perceptia dvs. asupra serialului “Sosirile”. Fiecare dintre voi este liber sa creada ce doreste, in functie de capacitatea de intelegere a fiecaruia, in functie de cunostiintele dobandite, in functie de mostenirea culturala si religioasa.

Asa cum se anunta inca din faza incipienta, pornind de la episodul pilot, “Sosirile” , va investiga aparitiile mai multor antichristi (Dajjal) si a doua sosire a Salvatorului Isus Cristos. De asemenea, asa dupa cum informeaza realizatorii, serialul va trata aspecte ale controversatului an 2012, elemente ale masoneriei mondiale, simbolistica, mituri, esoterism si multe altele.

Sosirile 34

Vezi mai multe video din diverse

joi, 26 mai 2011

Climate literare – nr.35 / octombrie 2010

În acest număr au semnat...

Ion Iancu Vale pag. 3, 34
Duiliu Zamfirescu 4
Iulia Barcaroiu 5
Mircea Horia Simionescu 6
Theodor Codreanu 7
Mircea Cotârţă 8
Victor Sterom 9
Mihai Antonescu 10
Roxana Tănase 11
Alexandru Manafu 12
George Coandă 13
Radu Cârneci 14
Al. Florin Ţene 16, 32
Ioan Ţepelea 17
Andrei Fiscof 18
Nicolae Bălaşa 19
Vavila Popovici 20
Victoria Duţu 21
Adrian Marino 22
Ştefan Petra 24
Gheorghe Palel 25
Melania Cuc 26
Valeri Toderici 27
Constantin Zărnescu 28
Emil Perşa 30
Niculina Bacriu 31
Lucian Constantin 33, 34
Radu Mihai Crişan 36

 

miercuri, 25 mai 2011

Sosirile – Partea 33 - Semnificatia Saturn & Kaaba

Va prezint un serial incitant si provocator, realizat de BSGJO Production, si anume “Sosirile”, un serial “cu interviuri si poze deosebite care scot in evidenta o imagine in ansamblu pentru voi, sa ne pregatim sa inaltam constinta si sa facem tot ce putem sa imprastiem aceasta informatie, ca oamenii din jurul vostru sa inteleaga, ce se intampla cu-adevarat astazi. Noi avem nevoie de fiecare dintre voi sa faceti parte din aceasta schimbare.”

In fiecare miercuri si vineri, voi posta cate un episod din acest serial video. Nu voi aduce nici un comentariu acestui serial, va las pe dvs. sa decideti daca informatiile prezentate sunt veridice, iar interpretarle facute de realizatorii serialului sunt pertinente sau nu.

Indiferent de parerile exprimate, eu ma voi situa pe o pozitie neutra si echidistanta, pentru a nu influenta in nici un mod perceptia dvs. asupra serialului “Sosirile”. Fiecare dintre voi este liber sa creada ce doreste, in functie de capacitatea de intelegere a fiecaruia, in functie de cunostiintele dobandite, in functie de mostenirea culturala si religioasa.

Asa cum se anunta inca din faza incipienta, pornind de la episodul pilot, “Sosirile” , va investiga aparitiile mai multor antichristi (Dajjal) si a doua sosire a Salvatorului Isus Cristos. De asemenea, asa dupa cum informeaza realizatorii, serialul va trata aspecte ale controversatului an 2012, elemente ale masoneriei mondiale, simbolistica, mituri, esoterism si multe altele.

Sosirile 33

Vezi mai multe video din diverse

marți, 24 mai 2011

[Imaginea zilei] Eruptia Vulcanului Islandez Grímsvötn – Norul de cenusa se indreapta spre Europa

Vulcanul Grímsvötn din Islanda a erupt sambata, cu o explozie care a amintit de ultima eruptie a unui alt vulcan islandez, vara trecuta eruptia lui Eyjafjallajökull a fost urmata de un urias nor de cenusa care a inchis marea majoritate a aeroporturilor din Europa.

Dave McGarvie, vulcanolog la Open University din Milton Keynes, Marea Britanie, spune ca desi Grímsvötn varsa de 10-100 de ori mai mult cenuşă în atmosferă decât Eyjafjallajökull, particule de cenuşă sunt mai mari şi mai grele şi astfel probabil să cadă înapoi pe pământ mai rapid .

luni, 23 mai 2011

Climate literare - nr.33-34/august - septembrie 2010

A aparut numarul 33-34 august-septembrie 2010, al revistei “Climate literare” fondata de domnul Ion Iancu Vale, Revistă literară şi de cultură românească.

În acest număr au semnat...

Ion Iancu Vale pag. 3
Georgiana Dorin 3
Emily Dickinson 4
Victor Ştir 4
Ştefan Augustin Doinaş 5
Mircea Horia Simionescu 6
Theodor Codreanu 7
Victor Sterom 9
Florin Vârlan Neamţu 9
Ioan Ţepelea 10
Alexandru Manafu Târgovişte 12
Remzi Limani 14
Al. Florin Ţene 15
Pamfil Şeicaru 16
Mircea Drăgănescu 17
Mircea Cotârţă 19
Vavila Popovici 20
Vavila Popovici 21
Adrian Marino 22
Ştefan Petra 24
Gheorghe Palel 25
Melania Cuc 26
Emil Perşa 27
Grigore Vieru 28
Valeri Toderici 28
Andreea Dumitru 28
Claudia Serea 29
Roxana Tănase 30
Joan Groze 31
Nicolae Bălaşa 32
Claudiu Duică 33
Radu Mihai Crişan 36

vineri, 20 mai 2011

In ziua in care m-am iubit cu adevarat

Următorul poem a fost scris de Charlie Chaplin la cea de-a 70-a aniversare a sa, în ziua de 16 aprilie 1959.

Acest poem e ca o lecţie de viaţă primită de la un geniu al comediei. Citându-l şi aprofundându-i sensul, ne poate ajuta să ne întoarcem privirea către noi şi să privim viaţa cu alţi ochi şi cu o inimă mai curată.

"In ziua in care m-am iubit cu adevarat, am inteles ca in toate imprejurarile, ma aflam la locul potrivit, in momentul potrivit. Si atunci, am putut sa ma linistesc.

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Stima de sine.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat, am realizat ca nelinistea si suferinta mea emotionala, nu erau nimic altceva decat semnalul ca merg impotriva convingerilor mele.

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Autenticitate.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat, am incetat sa doresc o viata diferita si am inceput sa inteleg ca tot ceea ce mi se intampla, contribuie la dezvoltarea mea personala.

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Maturitate.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat, am inceput sa realizez ca este o greseala sa fortez o situatie sau o persoana, cu singurul scop de a obtine ceea ce doresc, stiind foarte bine ca nici acea persoana, nici eu insumi nu suntem pregatiti si ca nu este momentul …

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Respect.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat, am inceput sa ma eliberez de tot ceea ce nu era benefic … Persoane, situatii, tot ceea ce imi consuma energia. La inceput, ratiunea mea numea asta egoism.

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Amor propriu.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat, am incetat sa-mi mai fie teama de timpul liber si am renuntat sa mai fac planuri mari, am abandonat Mega-proiectele de viitor. Astazi fac ceea ce este corect, ceea ce imi place, cand imi place si in ritmul meu.

Astazi, stiu ca aceasta se numeste … Simplitate.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat, am incetat sa mai caut sa am intotdeauna dreptate si mi-am dat seama de cat de multe ori m-am inselat.

Astazi, am descoperit … Modestia.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat, am incetat sa retraiesc trecutul si sa ma preocup de viitor. Astazi, traiesc prezentul, acolo unde se petrece intreaga viata. Astazi traiesc clipa fiecarei zile.

Si aceasta se numeste … Plenitudine.

In ziua in care m-am iubit cu adevarat, am inteles ca ratiunea ma poate insela si dezamagi. Dar daca o pun in slujba inimii mele, ea devine un aliat foarte pretios.

si toate acestea inseamna … Sa stii sa traiesti cu adevarat.”

Sosirile – Partea 32 - Semnificatia ritualului 9/11

Va prezint un serial incitant si provocator, realizat de BSGJO Production, si anume “Sosirile”, un serial “cu interviuri si poze deosebite care scot in evidenta o imagine in ansamblu pentru voi, sa ne pregatim sa inaltam constinta si sa facem tot ce putem sa imprastiem aceasta informatie, ca oamenii din jurul vostru sa inteleaga, ce se intampla cu-adevarat astazi. Noi avem nevoie de fiecare dintre voi sa faceti parte din aceasta schimbare.”

In fiecare miercuri si vineri, voi posta cate un episod din acest serial video. Nu voi aduce nici un comentariu acestui serial, va las pe dvs. sa decideti daca informatiile prezentate sunt veridice, iar interpretarle facute de realizatorii serialului sunt pertinente sau nu.

Indiferent de parerile exprimate, eu ma voi situa pe o pozitie neutra si echidistanta, pentru a nu influenta in nici un mod perceptia dvs. asupra serialului “Sosirile”. Fiecare dintre voi este liber sa creada ce doreste, in functie de capacitatea de intelegere a fiecaruia, in functie de cunostiintele dobandite, in functie de mostenirea culturala si religioasa.

Asa cum se anunta inca din faza incipienta, pornind de la episodul pilot, “Sosirile” , va investiga aparitiile mai multor antichristi (Dajjal) si a doua sosire a Salvatorului Isus Cristos. De asemenea, asa dupa cum informeaza realizatorii, serialul va trata aspecte ale controversatului an 2012, elemente ale masoneriei mondiale, simbolistica, mituri, esoterism si multe altele.

Sosirile 32

Vezi mai multe video din diverse

joi, 19 mai 2011

Dacoromanica.ro, cea mai importanta biblioteca digitala romaneasca

In 2011, ca urmare a celui mai ambitios proiect de digitizare la nivel national, Biblioteca Metropolitana Bucuresti a lansat dacoromanica.ro, cea mai importanta biblioteca digitala romaneasca accesibila gratuit pe internet, oferind utilizatorilor trei milioane de pagini de carte scanate.

In urma cu cativa ani, Biblioteca Metropolitana Bucuresti a demarat, sub conducerea Dlui Dr. Florin Rotaru, activ promotor al modernizarii bibliotecilor romanesti, un proiect ambitios de digitizare a patrimoniului cultural romanesc de carte veche si de creare a unei biblioteci virtuale deschise, accesibila tuturor utilizatorilor.

Portalul DacoRomanica isi propune sa devina un veritabil centru virtual al pastrarii si dezvoltarii culturii romanesti, reprezantand un instrument vital in serviciul retelelor de cooperare nationala si internationala.

Biblioteca virtuala este dezvoltata permanent, fiind in prezent singura biblioteca digitala profesionista din Romania, conceputa pentru a raspunde provocarilor Mileniului III si pentru a deveni partener in Biblioteca Virtuala Europeana EUROPEANA.

Portalul DacoRomanica ofera acces la documente tiparite, fisiere audio si video din domenii multiple – economie, societate, religie, literatura, stiinte, istorie, geografie, filozofie, psihologie, lingvistica, arta, divertisment, tehnica, medicina.

Joe Vitale – Zero Limite

Una dintre cele mai simple si impetuoase carti despre RESPONSABILITATE pe care am citit-o vreodata. Responsabilitate totala a fiecarui individ in ceea ce priveste absolut orice exista si apare in viata sa ca facand parte din realitatea creata de el. Desi foarte pe inteles ca scriere, simplu si curata, este extrem de subtila si deosebit de fina in acordajul interior al mecanismului de gandire al cititorului... O carte care va schimba decisiv si definitiv viata oricui o citeste!

Zero Limite

miercuri, 18 mai 2011

Sosirile – Partea 31 - Simbolismul 9/11

Va prezint un serial incitant si provocator, realizat de BSGJO Production, si anume “Sosirile”, un serial “cu interviuri si poze deosebite care scot in evidenta o imagine in ansamblu pentru voi, sa ne pregatim sa inaltam constinta si sa facem tot ce putem sa imprastiem aceasta informatie, ca oamenii din jurul vostru sa inteleaga, ce se intampla cu-adevarat astazi. Noi avem nevoie de fiecare dintre voi sa faceti parte din aceasta schimbare.”

In fiecare miercuri si vineri, voi posta cate un episod din acest serial video. Nu voi aduce nici un comentariu acestui serial, va las pe dvs. sa decideti daca informatiile prezentate sunt veridice, iar interpretarle facute de realizatorii serialului sunt pertinente sau nu.

Indiferent de parerile exprimate, eu ma voi situa pe o pozitie neutra si echidistanta, pentru a nu influenta in nici un mod perceptia dvs. asupra serialului “Sosirile”. Fiecare dintre voi este liber sa creada ce doreste, in functie de capacitatea de intelegere a fiecaruia, in functie de cunostiintele dobandite, in functie de mostenirea culturala si religioasa.

Asa cum se anunta inca din faza incipienta, pornind de la episodul pilot, “Sosirile” , va investiga aparitiile mai multor antichristi (Dajjal) si a doua sosire a Salvatorului Isus Cristos. De asemenea, asa dupa cum informeaza realizatorii, serialul va trata aspecte ale controversatului an 2012, elemente ale masoneriei mondiale, simbolistica, mituri, esoterism si multe altele.

Sosirile 31

Vezi mai multe video din diverse

Fiinta umana – Destin, Hazard sau Soarta?

Omul ar trebui SA FIE.

In loc de asta el permanent cauta SA FACA CEVA pentru A AVEA si astfel SA POATA FI.
Acestea sunt principalele Erori.  Aici s-a ajuns printr-o totala uitare a ceea Ce suntem noi. Parasind punctul initial de potentialitate maxima si risipind efort si atentie in mult prea multe directii, nu mai suntem nici pe departe o sageata plina de energie ci un vector rezultat din cuplarea a mult prea multor directii uneori chiar opuse.

Energia unui astfel de vector ramane foarte slaba, deci valoarea lui este mica.
Preluam prin educatie niste "valori" rezultate din aceasta necunoastere de Sine si cu aceasta deja programul a fost viciat iremediabil. Daca toata evolutia civilizatiei a avut loc sub imperiul fricilor, omul s-a simtit mereu mai mic si neputincios.

Ca atare a predat generatiei care a urmat un bagaj si mai mare de frici, si mai diminuat in ceea ce priveste Constiinta de Sine. Mi se pare chiar uimitor acest proces, rezultat firesc datorat identificarii cu corpul fizic.

Este o teama atat de mare de ce ar putea pati, ce suferinte majore risca, este o frica atat de mare de "moarte" incat rezultatul nu poate fi decat suferintele si moartea (vezi cazul Michael Jackson).

A considera ca Viul, Viata, incep cu formarea primei celule mi se pare absursd, excluzind prin inconstienta cea mai mare parte din viata Vietii.
Daca admitem ca fiind Viu tot ce se reproduce si manifesta inteligenta si memorie, si mie asa mi se pare corect, atunci Viata este aproape in Tot ceea ce noi putem percepe si desigur si dincolo de limitele perceptiilor noastre.

Daca nu facem asa ar insemna ca "spiritul" din capul locului este lipsit de Viata, ceea ce mi se pare un non sens. Ar insemna ca Intelectul Colectiv nu are Viata, ca nici o Constiinta Colectiva nu traieste, dar conduce existenta unor specii.
Informatia este vie sau moarta?

Energia este sursa vietii sau este chiar VIATA...?
Sa intreb acum cam care este logica de a avea disciplina sau stiinta ca Fizica Pamantului, cand nu stii ca Pamantul este Viu, ca vorbesti de fapt despre o Constiinta?!
Ca toata fenomenologia legata de aceasta mare necunoscuta care ne suporta este in stransa corelatie cu inconstienta Constiintelor care din pacate suntem.

Cutremurele de pamant ni se datoreaza, schimbarea amenintatoare a axei de rotatie este doar functie de constienta-inconstienta noastra, NOI ca geo-bio sistemul Planetar. Mai avem si Pedologia care analizeaza calitatea solului, in scopul ameliorarii lui in vederea unor mai bune rezultate agricole. Dar solul se poate ameliora de la Sine si plantele isi gasesc conditiile optime tot de la Sine.

Cand vom constientiza asta, vom scapa de servitutile ingrasamintelor chimice, ale analizelor solului si ale ameliorarii plantelor, adevarate ILUZII PLURIDISCIPLINARE.

Dar noua ne plac servitutile, ca atare nu ne dorim sa ne eliberam.

Daca nu suntem capabili de o relatie constienta, macar am face bine daca am lasa aceste Constiinte libere, sa-si faca treaba fara a ne mai opune noi "creator" in calea Armoniei pe care ele, spre deosebire de noi, o recunosc. Apa stie singura sa se purifice, daca noi nu ne vom opune prea mult si daca vom sti macar sa o respectam... Si Aerul la fel.

Nu de "grijile" noastre au ele vreo nevoie, doar sa le recunoastem locul si sa il respectam... Ar fi o minima constienta, nimic mai mult.

Dar noi am uitat sa ne respectam pe noi insine, cum ar putea cineva sa ne ceara sa respectam altceva. Din pacate este, pe cat de logic pe atat de adevarat...
Suntem 70% apa si restul "Pamant", iar in procesele interne aerul are functia lui, deci suntem practic produsul acestor Constiinte pe care, insumandu-ni-le, le reducem si pe ele la starea noastra de inconstienta...

Apa din noi devine inconstienta, la fel aerul si pamantul. Le uzam si le aruncam in afara corpului fizic, lasand rolul de purificare tot Constiintei din care ele Sunt. Si ele nu se plang desi o facem de zeci de mii de ani.

Menirea noastra ar fi sa le aducem la un nivel de constiinta mult superior fata de cea pe care ele o au, ar trebui ca simpla noastra privire sau gand sa le "sfinteasca" pur si simplu, doar noi suntem in cadrul Creatiei "facuti dupa chipul si asemanarea Creatorului", sau daca preferati, cea mai evoluata veriga a Existentei.

Cat de departe te afli tu, semenul meu, de aceasta conditie a primordialitatii!
Ce anume te face sa fii la asemenea distanta?!

Iluzia, nevoia, micimea, frica sunt principalele motive pentru statutul tau prezent.
Mai poti adauga infatuarea ca tu stii, ca tu poti, ca tu ai si ca tu ESTI.

marți, 17 mai 2011

Scrierea Rongo Rongo din Insula Pastelui

In urma cu 70 de ani, un cercetator de origine maghiara, G. de Hevesy, a elaborat o teorie cu privire la scrierea vechilor locuitori ai insulei, teorie care, in privinta ideilor indraznete, a conceptiilor avantgardiste, nu se putea asemana decat cu teoria lui Piette in privinta pietrelor colorate de la Mas d'Azil.

Hevesy sustinea ca Insula Pastelui pare sa fie cel mai mare mausoleu al Lumii si ca scrierea de acolo poate fi prototipul tuturor scrierilor popoarelor civilizate ale Lumii (chiar si a chinezilor).
La o conferinta tinuta in 1933, Hevesy, dupa ce confrunta o suta treizeci de semne ale scrierii din Insula Pastelui cu o suta treizeci de semne ale scrierii de pe Valea Indusului, ajunge la concluzia ca intre cele doua scrieri exista o analogie puternica si ca in privinta unora din semne exista chiar o identitate absoluta.

Ne putem inchipui ce consecinte grele se pot trage dintr-o astfel de observatie...asemanarea dintre semne este evidenta. Totusi teoria are cateva puncte obscure si perfectarea ei se loveste de unele greutati pe care Hevesy n-a reusit sa le inlature. Pentru vizualizarea comparativa click AICI.

Astfel, cercetatorul maghiar sustinea ca ambele scrieri deriva dintr-o a treia, azi necunoscuta, care s-a dezvoltat pe un teritoriu situat intre Insula Pastelui si India, in Tonkin ori poate in peninsula Indochinei. Distanta dintre Asia de Sud-Est si Insula Pastelui e insa colosala.

E vorba de vreo 10000 mile marine, in linie dreapta, adica aproape 20000 kilometri.
In epoca lui Hevesy, savantii aratau ca o astfel de distanta era cu neputinta de parcurs, insa astazi, noi vedem problema prin alta prisma, distanta putea fi parcursa din cele mai vechi timpuri dar nu exista inca dovada care sa ne faca sa afirmam ca intr-adevar s-a intamplat acest lucru.

Pe langa distanta in spatiu mai exista si o distanta in timp, cele doua scrieri sunt despartite de o perioada care atinge aproape 5000 de ani.
Nici o scriere cunoscuta pana astazi nu s-a perpetuat pentru un timp atat de lung in forme atat de putin schimbate...sa fie oare aceasta scriere atat de perfecta incat oamenii sa nu fi simtit nevoia de a o perfectiona?

O alta intrebare...intre semnele comparate exista oare asemanare numai in privinta formei lor scriptice ori si in privinta intelesului?
Nici la aceasta chestiune nu se poate raspunde, daca in ceea ce priveste scrierea din Insula Pastelui avem pana in prezent slabe posibilitati de orientare, in ceea ce priveste scrierea din Valea Indusului nu se poate afirma deocamdata nimic, nici macar ce nume are.

Rapanui 007

Scrierea din Insula Pastelui a inceput sa dea de lucru cercetatorilor inca de la descoperirea ei, din 1870, cand un misionar, Roussel, a gasit cateva tablite de lemn acoperite cu desene neintelese, dar care aveau o netagaduita infatisare de scriere...aceste tablite purtau in limba polineziana numele de Rongo-Rongo sau "lemne-vorbitoare".

Se cunosc astazi aproape douazeci de tablite de acest fel, un toiag cu inscriptii si o podoaba pentru piept, de asemenea cu inscriptii, precum si scrierea pe hartie a indigenului Tomenico, batran si bolnav la data cand a scris documentul (1914).
Capeteniile de triburi si shamanii care inca mai stiau aceasta scriere aumurit cu multi zeci de ani in urma.

Scrierea din Insula Pastelui nu s-a transmis din generatie in generatie in ultimul timp precum legendele, genealogiile sau alte invataturi iar explicatia nu e greu de aflat. Cele cateva tablite descoperite, sunt astazi raspandite prin cele mai importante muzee din lume (Londra,Leningrad, Berlin, Viena, Washington, Santiago de Chile si Honolulu) insa cele mai bine pastrate si cele mai mari se gasesc la Muzeul Braine le Comte din Belgia.

Rapanui 029

Cine arunca o privire asupra unei astfel de tablite, isi da seama imediat ca se afla in fata unui text scris si nu in fata unui sir de desene, privitorul e indemnat la aceasta de asezarea liniilor si randuirea semnelor pe linii, de repetarea acelorasi semne (precum cuvintele intr-o fraza), de caracterul conventional al semnelor si mai ales (observatie foarte importanta realizata de savantul sovietic I.V. Knozorov), de repetarea grupelor de doua semne identice (limba rapanuica are multe cuvinte formate din morfeme duble: rongo-rongo, kepu-kepu, pae-pae, riva-riva, uri-uri, etc).Scrierea pare sa fie de natura pictografica extrem de avansata, foarte posibil ideografica...indigenii din Insulele Palau (Oceania) au si ei o scriere asemanatoare, sculpteaza in lemn figurile apoi le coloreaza.

Semnele din Insula Pastelui reprezinta figuri omenesti in atitudini foarte variate, figuri de animale, pasari, pesti, animale fantastice, vasle, etc...toate pot avea semnificatii mai mult sau mai putin indoielnice, sunt altele insa care pur si simplu nu pot avea absolut nici un corespondent in limba rapanuica fiindca e vorba de animale care nu traiesc si nu au trait niciodata acolo, ca de exemplu maimuta sau elefantul. Acest fapt l-a indemnat pe Hevesy sa sustina teoria originii asiatice a scrierii.

Cercetatorii sovietici I.V.Knozorov, N.A.Butinov, prof. D.A.Olderogge, B.G.Kudriavtev, s-au ocupat de scrierea din Insula Pastelui si au obtinut rezultate interesante pe care le vom comenta mai jos.
Alti cercetatori care si-au capatat un renume mondial in aceasta materie sunt: germanul Thomas Barthel care sustine teoria originii tahitiene a culturii rapanuice, francezul Alfred Metraux, partizan al originii locale si norvegianul Thor Heyerdahl, adept al originii sud-americane.

Cercetarile indelungate si staruitoare ale acestor numerosi savanti nu au putut lamuri pana astazi taina ascunsa in misterioasa scriere din Insula Pastelui.
Cea mai mare parte din rezultatele muncii lor e formata numai din presupuneri si posibilitati. Se crede de exemplu, de cei mai multi cercetatori, ca scrierea din Insula Pastelui ar fi ideografica... profesorul Olderogge, ghidandu-se dupa particularitatile ei, leaga aceasta scriere de hieroglifele vechi egiptene in fazele timpurii ale dezvoltarii lor.

Definirea caracterului specific al scrierii are mare importanta pentru descifrarea ei...daca spre exemplu, scrierea ar fi silabica, atunci semnele grafice ale acelorasi silabe ar trebui sa se intalneasca deseori.
Acest lucru insa nu se poate spune decat cu privire la doua tablite: Aruku-Kurenga si Kohau-O-Te-Ranga (observatia lui Metraux).

Kohau o te ranga

Un caracter general al scrierii este ca semnele sunt insirate in bustrofedon, adica in randuri care merg alternativ de la dreapta spre stanga si de la stanga spre dreapta, randul al doilea fiind asezat invers fata de primul, astfel, pentru a o citi, tablita trebuie intoarsa cu josul in sus la fiecare rand...aceasta ordine se intalneste in nouasprezece din cele douazeci si una de tablite cunoscute (observatia lui J. Imbelloni).

Tanarul cercetator sovietic B.G.Kudriavtev, care a murit in cursul celui de-al doilea razboi mondial fara sa isi desavarseaca opera, a observat ca cele doua tablite de la Leningrad si tablita mare de la Santiago de Chile contin acelasi text...observatia lui e importanta pentru ca pe baza ei se pot restabili parti stricate ale textelor, se pot stabili variantele unor semne, etc.

luni, 16 mai 2011

Sosirile – Partea 30 - Teoria Conspiratiei

Va prezint un serial incitant si provocator, realizat de BSGJO Production, si anume “Sosirile”, un serial “cu interviuri si poze deosebite care scot in evidenta o imagine in ansamblu pentru voi, sa ne pregatim sa inaltam constinta si sa facem tot ce putem sa imprastiem aceasta informatie, ca oamenii din jurul vostru sa inteleaga, ce se intampla cu-adevarat astazi. Noi avem nevoie de fiecare dintre voi sa faceti parte din aceasta schimbare.”

In fiecare miercuri si vineri, voi posta cate un episod din acest serial video. Nu voi aduce nici un comentariu acestui serial, va las pe dvs. sa decideti daca informatiile prezentate sunt veridice, iar interpretarle facute de realizatorii serialului sunt pertinente sau nu.

Indiferent de parerile exprimate, eu ma voi situa pe o pozitie neutra si echidistanta, pentru a nu influenta in nici un mod perceptia dvs. asupra serialului “Sosirile”. Fiecare dintre voi este liber sa creada ce doreste, in functie de capacitatea de intelegere a fiecaruia, in functie de cunostiintele dobandite, in functie de mostenirea culturala si religioasa.

Asa cum se anunta inca din faza incipienta, pornind de la episodul pilot, “Sosirile” , va investiga aparitiile mai multor antichristi (Dajjal) si a doua sosire a Salvatorului Isus Cristos. De asemenea, asa dupa cum informeaza realizatorii, serialul va trata aspecte ale controversatului an 2012, elemente ale masoneriei mondiale, simbolistica, mituri, esoterism si multe altele.

Sosirile 30

Vezi mai multe video din diverse

Zeii de piatra din Rapa Nui - Insula Pastelui

Capitanul olandez Jacob Roggeveen a fost primul european care a zarit ciudatele statui de pe malul Insulei Pastelui (Isla de Pascua in spaniola), in anul 1722 tocmai in duminica Pastelui, botezind astfel insula dupa aceasta sarbatoare.

Uriasii numiti "Moai" cu inaltimi de aproximativ 10 metri, unele au chiar mai mult, cantaresc pina la 240 de tone, si nu au putut fi interpretati pina in prezent; exista pareri ca sunt expresia unui cult al stramosilor apartinind locuitorilor polineziezi care au populat asa zisul "Buric al pamantului" sau "Marea insula" (Rapa Nui) in jurul anului 350.

Chile a declarat insula Parc naţional în anul 1935, iar pe 22 martie 1996 UNESCO a desemnat-o loc aparţinând Patrimoniului Mondial. Parcul este împărţit în şapte secţiuni: Puna Pau (numită după cariera de piatră în care au fost sculptate statuile Pukao), Rano Raraku (numită după cariera în care au fost cioplite statuile Moai), Anakena - Ovahe, Ahu Akivi, Costa Norte şi Hanga Roa.

insula-pastelui-11

Locatie Insula Pastelui

Insula Pastelui este situata la peste 3.000 kilometri sud-vest de Insulele Galapagos si la 4.200 kilometri departare vest de Chile. In anul 1888, insula devine proprietatea statului Chile. Insula s-a format in urma unei eruptii vulcanice.

Insula Pastelui este o mica insula deluroasa triunghiulara, cu laturile de 16.18 si 24 de kilometri lungime, de origine vulcanica, despadurita, situata in Oceanul Pacific la 27 grade sud de Ecuator.

Insula, cu forma de triunghi, are 63 de mile patrate si la 460 de metri se inalta un vulcan stins. Legenda transmisa de A’ure Auviri Porotu, ultimul intelept, spune ca: ‘Pamantul insulei Pastelui era un pamant mult mai mare, dar, din cauza pacatelor savarsite de locuitorii lui, Uoke l-a rasturnat si l-a sfaramat cu o ranga’.

zei de piatra insula pastelui 1

Traim in secolul contrastelor si suntem civilizatia paradoxurilor. Ne dezvoltam exploziv, zburam cu avioane supersonice, comunicam la distante de mii de kilometri, exploram plini de indrazneala spatiul cosmic, escaladam cei mai inalti munti si ne scufundam in cele mai adanci crevase oceanice, ne miscam cu viteze naucitoare, fragmentam atomul si avem tehnologii care in scurt timp ne vor duce dincolo de stele.

Trecutul, insa, nu ne-a oferit nicicand, mai mult decat acum, enigme si mistere, simboluri si mosteniri milenare ale civilizatiilor apuse, cu intelesuri incifrate, pe care parca nu ne este harazit sa le patrundem. Uriasii de piatra din Insula Pastelui reprezinta un astfel de “examen” nepromovat al trecutului.

Poate mai putin cunoscuta decat piramidele egiptene si nu atat de mistica precum monolitii de la Stonehenge, veritabil vestigiu arheologic, Insula Pastelui este unul dintre cele mai izolate si inaccesibile locuri de pe Pamant, precum si un foarte controversat subiect in randul cercetatorilor. Denumirea sa nu are semnificatii religioase, cum s-ar putea crede, ci, descoperita in anul 1772 de o echipa de exploratori europeni, condusa de capitanul olandez Jacob Roggevven, insula a fost astfel botezata deoarece expeditia i-a atins tarmurile in Duminica Pastelui.

pastelui

Conform unor presupuneri initiale, primii locuitori ai Insulei Pastelui si totodata creatorii masivelor statui ar fi fost de origine peruviana, in virtutea unor aparente asemanari intre sculpturile insulare si arhitectonica incasa. Unele sugestii au facut referire la insula ca reprezentand ramasite ale unui continent pierdut sau ca fiind chiar rezultat al unei influente extraterestre. Dovezile arheologice si testele ADN au demonstrat insa ca insula a fost descoperita de polinezieni, in jurul anului 400 d.Hr., aflati, conform legendei locale, sub conducerea capeteniei Hotu Matua. Odata cu sosirea lor aici, o enigmatica si impresionanta cultura ar fi inceput sa infloreasca, alaturi de statui, polinezienii posedand si limbajul Rongorongo, singurul dialect scris din Oceania.

Cele mai faimoase si insolite ramasite ale acestei culturi raman insa giganticele statui numite "moai" si masivele platforme de piatra numite "ahu”. Insula gazduieste peste 700 de astfel de sculpturi, aflate in diverse stadii de lucru. Rocile din care au fost realizate au origine vulcanica si o sursa comuna - vulcanul Rano Raraku. Unele dintre statui sunt amplasate direct pe sol, in timp ce altora Ahu-urile le servesc drept socluri. Se considera ca cele mai vechi dateaza din jurul anului 700 d.Hr., dar majoritatea ar fi fost sculptate in perioada 1000 – 1500 d.Hr.

Dimensiunile statuilor Moai sunt cu adevarat impresionante, ele variaza intre 3 si 12 metri inaltime si cantaresc de la 3 pana la 14 tone, intalnindu-se si cazuri cand acestea ating greutati de peste 80 de tone. O singura statuie din insula depaseste 270 de tone in greutate. Ramane o enigma felul cum au fost cioplite direct in stanca, dar mai ales modul in care statuile au fost transportate din inaltimile vulcanului pana spre malul oceanului. Chiar si in zilele noastre, avand in vedere greutatea coplesitoare si conditiile de lucru, efectuarea unei astfel de proceduri ar ridica mari dificultati, fiind necesara interventia celor mai performante macarale.

insula-pastelui-7

Curios este cum au fost cioplite, direct in stanca dar si felul in care au fost transportate pana catre malul oceanului din inaltimile vulcanului. Poate si mai curios este modul in care au fost urcate pe fruntile uriasilor conciurile rosii, la fel coborate din inaltimile unei alte cariere din partea diametral opusa.

Cilindrii Pukat considerati de unii ca reprezentand pieptanatura vechilor bastiansi – fontanela cu care pot receptiona cunostintele, sau de altii ca imitand infatisarea unor fiinte aparute de pe alte planete, au trebuit ridicati uneori la inaltimi de peste 12 metri.

La greutatea pe care o aveau pare un lucru greu de realizat chiar si in zilele noastre. De exemplu, cea mai mare dintre statui ar putea fi ridicata acum abia cu cele mai performante macarale. Cum s-a putut realiza atunci transportul ei acum cateva sute de ani. Unele dintre statui sunt cazute cu fata la pamant – au deschis cavourile de piatra.

Traditia locala spune ca statuile s-au deplasat singure, dar in urma unor investigatii s-a descoperit ca centrul de greutate al lor este deplasat inspre centru, asa ca puteau sa le tracteze cu ajutorul unor franghii.

EasterIsland02

Insula Pastelui – “ahu-urile” sau mormintele bastinasilor

Mai curioasa pare mai degraba constructia Ahu-urilor in numar de 240 in toata insula – platforme privite ca morminte, cavouri pentru bastinasi. Aveau ceva sacru in ele, in ideea construirii lor era ceva sacru.

Exista trei Ahu-uri de neuitat, foarte mari, la fel ca si statuile care le domina, care sunt asezate ca si cum ar fi vrut sa supravegheze cele trei varfuri ale triunghiului insulei: Ahu Vinapu, Ahu Hekii, Ahu Tongariki.

Unele din Ahu-uri nu au Moai, apartinand perioadei declinului carierelor de piatra din care se scoteau gigantii. Formele Ahu-urilor difera: unele sunt semipiramidale, au planul principal inclinat, fiind mici, altele sunt dreptunghiulare, mai inalte, au camerele funerare ascunse sub pardoseala de piatra – Ahu Poepoe – au rampe inguste de lansare, scruteaza marea, printre acestea fiind si ultimele 7 dinaintea masacrului peruvian si au o alta arta, celelalte, la fel de mari ca si statuile care le domina, cam 100, dintre care 15 surprinzatoare ca dimensiuni, 3 chiar de neuitat.

east

Creatia pascuana e impartita in doua etape: prima caracterizata printr-un stil mult mai rafinat – aproape toate statuile stau in picioare, incastrate in peretele vulcanului si au fost sculptate in primul atelier de pe fata exterioara a acestuia, bucurandu-se de un finisaj deosebit, iar a doua din care fac parte statuile carierei din launtru, mai grosolane dovedeste un declin artistic de parca ar fi opera altei populatii.

vineri, 13 mai 2011

Sosirile – Partea 29 - Manipulare

Va prezint un serial incitant si provocator, realizat de BSGJO Production, si anume “Sosirile”, un serial “cu interviuri si poze deosebite care scot in evidenta o imagine in ansamblu pentru voi, sa ne pregatim sa inaltam constinta si sa facem tot ce putem sa imprastiem aceasta informatie, ca oamenii din jurul vostru sa inteleaga, ce se intampla cu-adevarat astazi. Noi avem nevoie de fiecare dintre voi sa faceti parte din aceasta schimbare.”

In fiecare miercuri si vineri, voi posta cate un episod din acest serial video. Nu voi aduce nici un comentariu acestui serial, va las pe dvs. sa decideti daca informatiile prezentate sunt veridice, iar interpretarle facute de realizatorii serialului sunt pertinente sau nu.

Indiferent de parerile exprimate, eu ma voi situa pe o pozitie neutra si echidistanta, pentru a nu influenta in nici un mod perceptia dvs. asupra serialului “Sosirile”. Fiecare dintre voi este liber sa creada ce doreste, in functie de capacitatea de intelegere a fiecaruia, in functie de cunostiintele dobandite, in functie de mostenirea culturala si religioasa.

Asa cum se anunta inca din faza incipienta, pornind de la episodul pilot, “Sosirile” , va investiga aparitiile mai multor antichristi (Dajjal) si a doua sosire a Salvatorului Isus Cristos. De asemenea, asa dupa cum informeaza realizatorii, serialul va trata aspecte ale controversatului an 2012, elemente ale masoneriei mondiale, simbolistica, mituri, esoterism si multe altele.

Sosirile 29

Vezi mai multe video din diverse

joi, 12 mai 2011

Terasa din Baalbek şi desenele rupestre de la Tassili

Terasa din Baalbek
Terasa din Baalbek este aşezată pe un platou din Munţii Antilibanului, a fost clădită din blocuri de rocă densă, fiecare cu o greutate de o mie până la două mii de tone, deasupra ruinelor terasei s-a construit mult mai târziu un templu de arhitectură alexandrină care nu are nimic de comun cu terasa. Unii cercetători au concluzionat cu seninatate că lucrările s-au efectuat tot aşa ca şi la piramidele egiptene sau ca la ridicarea marilor statui din Insula Paştelui.

Istoria cunoaște câteva civilizații străvechi ce nu se supun în aparență legilor evoluţiei. Numite de obicei „civilizaţii” fără copilărie, acestea par a fi tâşnit din nimic, ajungând peste noapte, ca în basme, la o miraculoasă maturitate, pe care legile istoriei nu o pot explica.

Desenele descoperite in Sahara de Henri Lhote oferă şi ele dificultăţi de interpretare, căci, în ciuda naivităţii desenului pe stâncă, făcut probabil de o mână primitivă (sau de ce nu foarte rafinată), multe dintre subiecte ies vădit din limitele contextului clasic.

Ceea ce H. Lhote numea, nu fără ironie bonomă „marele zeu marţian” este o figură înaltă de şase metri, părând a purat un costum spaţial etanşat sau în orice caz a unui scafandru complet, ambele soluţii fiind incompatibile cu gradul de dezvoltare a Africii preistorice. O idee de bază a lui James George Frazer din vestita lui „Creangă de aur”, afirmă că mersul gândirii omeneşti, în formele ei elevate, s-a desfăşurat de la magie la ştiinţă, trecând prin religie.

Una dintre cele mai interesante mi se pare o credinţă populară din Bucovina, potrivit căreia la început nu era pe lume nimic, decât un munte mare purtat încolo şi încoace de vânturi şi scoţând neîncetat foc din pisc. Omologarea muntelui cu un vulcan, în Bucovina, ar putea fi admisă în virtutea circulaţiei temelor folclorice, dacă muntele n-ar fi plutitor şi mai ales dacă legenda s-ar opri aici în descântece, dincolo de mica experienţă a medicinei empirice locale sau de incantaţie rituală, răzbat elemente dintr-o magie absconsă, pe care nu o înţelege nici magicianul moştenitor.

Împăratul Traian, urmând modelul lui Caezar a scris o carte despre războaiele din Dacia. Poate că spiritul său cultivat l-a împins să comunice date mai adânci despre religia şi moravurile stranii ale unui popor pentru care moartea era clipa festivă supremă. Totuşi, aceasta carte a dispărut. Dar, stau şi mă întreb dacă vreun istoric a căutat-o în pivniţele secrete ale Vaticanului?

PE CERUL PREISTORIEI
Foarte mult timp, cercetătorii moderni i-au considerat pe oamenii preistorici doar nişte troglodiţi, care habar nu aveau pe ce lume trăiesc. O imagine falsă, anulată definitiv odată cu descoperirea picturilor rupestre, perfect conservate în câteva peşteri din Franţa şi Spania.

Descoperiri urmate, ceva mai târziu, de multe alte "galerii de artă" preistorică identificate în alte zone ale Planetei. În general sunt realizări plastice surprinzătoare care ne arată că, peste tot şi întotdeauna, omul primitiv a fost un artist înăscut, cu o putere de abstractizare cu nimic inferioară celei a "colegilor" săi din vremurile istorice.
tassili
Beneficiari ai acestei îndemânări, care a preschimbat celebrele peşteri pictate de la Altamira, Lascaux, ori stâncile din Tassili în veritabile "Capele sixtine" ale preistoriei, străvechii artişti au redat de foarte multe ori şi imagini mai puţin obişnuite şi greu de explicat.

Există însă şi cazuri în care, deasupra acestor figuri "lumeşti", sunt redate şi nişte obiecte de formă rotundă ori alungită, care seamăna izbitor cu reprezentarea stilizată a unor OZN-uri. Poate că acestea sunt doar nişte simboluri abstracte care, pentru pictorii preistorici aveau o semnificaţie, necunoscută nouă. Dar poate că nu! Amplasate deasupra peisajului, acestea par să redea, de fapt, nişte obiecte aflate într-un zbor razant.

Acum, noi, oamenii moderni, nu avem cum afla cine sau ce erau acele personaje. La fel cum nu vom afla nici pe cine reprezenta "Marele zeu marţian", imaginea pictată uriaşă, înaltă de peste şase metri, descoperită în Munţii Tassili din Algeria.

Asemenea reprezentări străvechi nu lipsesc nici din ţara noastră. În munţii Buzăului există o peşteră cu picturi parietale, din neolitic. Într-una dintre acestea, printre mai multe stele cu cinci colţuri apare şi imaginea unui soi de car ceresc, propulsat de motoare care lasă în urma lor nişte dâre de propulsie. În mod ciudat, apariţia lui nu pare să-i fi încântat pe oamenii care sunt reprezentaţi atacându-l cu suliţe şi săgeţi.

Sursa: Psihoterapie Experientiala

miercuri, 11 mai 2011

Sosirile – Partea 28 - Simboluri

Va prezint un serial incitant si provocator, realizat de BSGJO Production, si anume “Sosirile”, un serial “cu interviuri si poze deosebite care scot in evidenta o imagine in ansamblu pentru voi, sa ne pregatim sa inaltam constinta si sa facem tot ce putem sa imprastiem aceasta informatie, ca oamenii din jurul vostru sa inteleaga, ce se intampla cu-adevarat astazi. Noi avem nevoie de fiecare dintre voi sa faceti parte din aceasta schimbare.”

In fiecare miercuri si vineri, voi posta cate un episod din acest serial video. Nu voi aduce nici un comentariu acestui serial, va las pe dvs. sa decideti daca informatiile prezentate sunt veridice, iar interpretarle facute de realizatorii serialului sunt pertinente sau nu.

Indiferent de parerile exprimate, eu ma voi situa pe o pozitie neutra si echidistanta, pentru a nu influenta in nici un mod perceptia dvs. asupra serialului “Sosirile”. Fiecare dintre voi este liber sa creada ce doreste, in functie de capacitatea de intelegere a fiecaruia, in functie de cunostiintele dobandite, in functie de mostenirea culturala si religioasa.

Asa cum se anunta inca din faza incipienta, pornind de la episodul pilot, “Sosirile” , va investiga aparitiile mai multor antichristi (Dajjal) si a doua sosire a Salvatorului Isus Cristos. De asemenea, asa dupa cum informeaza realizatorii, serialul va trata aspecte ale controversatului an 2012, elemente ale masoneriei mondiale, simbolistica, mituri, esoterism si multe altele.

Sosirile 28

Vezi mai multe video din diverse

marți, 10 mai 2011

Prima mea calatorie la cetatea Sfanta Sarmisegetuza

Poate se vor intreba unii de ce am postat abia dupa un an, pozele cu vizita mea la Targu-Jiu si pelerinajul la Prislop, dar se pare ca nu eram pregatit sa prezint aceste lucruri, simteam ca lipseste ceva important.

Acel lucru important si deosebit, pe care mi l-am dorit cu insistenta in anul ce a trecut, a devenit posibil abia de sarbatoarea Floriilor de anul acesta, cand mi s-a implinit marele vis. Am pornit la intalnirea cu destinul, si spre surprinderea mea aveam sa merg in masina impreuna cu un admirator al operelor brancusiene. Coincidenta sau nu…dar exact asa s-a petrecut fara ca noi doi sa avem habar de acest lucru, abia pe urma ne-am cunoscut si am devenit buni prieteni pentru totdeauna.

Domnul Horia Mutenus din Cluj tocmai ce venea din Targu-Jiu, si am nimerit in aceasi masina care se indrepta spre Sarmisegetuza. Am aflat ca amandoi suntem scriitori, culmea amandoi poeti, iar dansul tocmai ce a scos o carte intitulata “Dincolo de Brancusi”. Amandoi am mers pentru intaia data la capitala Daciei, Sarmisegetuza.

Am vizitat impreuna vestigiile dacice, incepand cu Cetatuia, Blidaru, Fetele Albe si terminand cu Sarmisegetuza, unde am fost de doua ori la rand. Am cunoscut si un ghid interesant in persoana domnului Vasile Aurel de la care am aflat de povestiri si legende unice, pe care le-am auzit pentru prima oara in viata.

Asa am facut cunostinta cu jocul nebun al Ielelor si ce a patit un cameraman indraznet care a incercat sa le filmeze la Fetele Albe, dupa care in aceasi zi a avut un atac cerebral, am aflat de tatuca Zalmoxe cum il numea Vasile – cel care daca ar fi sa dam crezare spuselor acestuia i s-a infatisat inca de cand era copil sub forma unui batran imbracat in alb.

Am aflat despre Legenda Lupului Alb si despre agatarsi si regatul Agatarsilor, cum unii initiati daci se putea transforma in lupi, de unde si celebrele legende despre varcolaci, am aflat despre cultul blajinilor si despre faptul ca ei traiesc intr-o lume subterana, dincolo de iluzia si rautatea acestei lumi, iar intrarea in lumea de dincolo s-ar face undeva prin zona Vartoapelor.

Alte legende despre Luna sub Luceafar, semnificatie si traditie, despre adevarata soarta a bravului rege Decebal, cel care dimpreuna cu un numar de initiati a parasit cetatea prin tunelurile subterane existente si azi sub ruinele cetatii Sarmisegetuza, iar romanii au prins de fapt o sosie a regelui (stiut fiind faptul ca dacii erau maestri ai deghizarii si travestiului), am refacut drumul tradarii lui Bicinis (romanizatul Bastos), am baut apa din izvorul miraculos al Sarmisegetuzei si multe altele.

In prima seara, cand am mers la Cetatuia, am avut o experienta ciudata de atemporalitate, parca timpul ramasase pe loc, peisajul era mirific, inconjurat din toate partile de munti. Desi eram obositi dupa drumul prin munti, am stat la pensiunea Cotiso de langa Costesti pina la 4 dimineata, impreuna cu prietenul Horia Muntenus si ghidul Vasile Aurel.

Am depanat fiecare amintiri, povesti personale si ne-am simtit minunat impreuna de parca ne cunosteam de cand lumea, intr-un tarziu am adormit intr-un somn usor fara vise, urmand ca ziua urmatoare sa mergem la Sarmisegetuza. Spre surprinderea mea, la ora 7 dimineata am fost treaz, eram odihnit desi dormisem doar 3 ore si batusem ceva drumuri, dar am simtit energia binecuvantata a acelor mirifice locuri.

A doua zi am pornit voiosi spre Sarmisegetuza, inainte de a ajunge la portile cetatii mi-au venit in minte cateva versuri pe care ciudat, le-am scris in urma cu zece ani intr-o poezie. Le-am spus si celorlalti versurile:

“ O incantatie a sacrificiului perpetuu

   O simfonie magica a lumii noi

   Caci tot ce se petrece in lumea asta

   E doar eternul vis magnific

   Al Dumnezeului din noi ”

Am aflat istorisirea despre descoperirea Sarmisegetuzei de catre austro-ungari, despre imensul vas de argint de 12 tone aruncat in aer, despre zidurile murus dacicus care sunt unice in lume. Cum erau construite din pietre mari unde se introducea o barna din lemn, asa numita coada de randunica si se punea acea rasina speciala, care nici in ziua de azi nu se stie cum se obtine.

Am vazut drumul pavat din piatra al dacilor, am gustat din frunzele de leurda cu care se hraneau dacii (un fel de usturoi salbatic), iar cand am ajuns pe platoul unde tronau sanctuarele am simtit o puternica atractie catre acel imens disc circular, care ulterior aveam sa aflu ca se numea Discul Solar de Andezit.

Cuvintele nu pot exprima nefireasca senzatie de liniste si tacere care m-a cuprins, si care paradoxal avea sa ma tina ca intr-o transa cateva zile de-atunci incolo. Am stat mai mult timp linga Discul Solar, mi-am pus mainile pe el si m-am lasat cufundat in acea stare launtrica de liniste si pace. A fost un moment unic si de neimaginat.

In cele din urma am intrat si in interiorul marelui sanctuar circular, acolo unde se spune ca intra doar marele preot ca sa comunice cu marele zeu Zalmoxe, am zambit cand l-am auzit pe ghid spunand ca el numeste sanctuarul circular sub forma de spirala, generatorul de particule. Am vazut si rotile dintate din piatra de andezit, care odinioara formau un fel de mecanism ceresc sau ceas solar.

De asemenea, am aflat pentru prima oara despre astrolab si modul in care preotii daci priveau noaptea in apa din piatra si notau locul unde rasarea si apunea luna. Am aflat ca de fapt, aici toate sanctuarele alcatuiau un mare laborator astronomic, calendare lunare si solare, centre de initiere si multe alte legende unele necunoscute de prea multa lume.

M-am intrebat oare la ce foloseau acele pietre circulare imense, avand intre 1,5 si 3,5 tone greutate, si cum au fost transportate prin munti de la cel putin 50 km departare.

A fost o experienta unica si impresionanta, am cunoscut povesti nemuritoare, oameni si locuri exceptionale, a fost totul ca un vis magic care nu se mai termina. Am simtit un suvoi puternic de energie, de iubire indescriptibila in cuvinte, care-mi penetra corpul intrand prin partea stanga a capului, si cateva zile dupa aceea inca simteam intepaturi in zona capului. A fost minunat, fascinant si singurul lucru pe care il doresc e sa revin cat mai curand in acele locuri unice, sa ma reincarc cu energia strabunilor.

Cei mai sceptici probabil vor zambi, cei care nu au fost niciodata isi inchipuie ca aiurez, iar ceilalti car au fost si nu au simtit nimic spectaculos probabil nu-mi vor da crezare spuselor. Nu pot decat sa va invit pe toti sa mergeti la Sarmisegetuza.

Vorbele ghidului: Gebeleizis, muritorii te saluta!!!

Iar pe final pozele.

DSC05519

Horia Muntenus la Costesti

DSC05521

 Eu, aici cu spatele pasind cu grija pe fostele ziduri de la Costesti

DSC05522

Tot eu in acelasi loc, dar din fata

DSC05523

Subsemnatul la Costesti

DSC05530

Eu, Horia Muntenus si Alin Sandu la Cetatuia

DSC05576

Sanctuarul de la intrare Sarmisegetuza

DSC05538

Horia, eu, ghidul si Alin pe treptele de la Cetatuia

DSC05720

Drumul pavat al dacilor

DSC05655

Discul Solar de Andezit de aproape

DSC05640

Marele Sanctuar Circular

DSC05697

Eu si Horia studiind Discul Solar

DSC05646

Eu si Horia linga sanctuarul initierilor

DSC05662

Discul Solar

DSC05618

Sarmisegetuza

Arsenie Boca si manastirea Prislop

Am decis ca dupa articolul cu vizita mea la Targu-Jiu, anul trecut in mai cu scopul de a vizita “Masa Tacerii”, “Poarta Sarutului” si “Coloana Infinitului”, operele unice si exceptionale ale artistului de geniu Constantin Brancusi; sa prezint pelerinajul realizat in mai 2010 la manastirea Prislop, locul unde a slujit ca ieromonah, parintele Arsenie Boca. Voi insera in articol pozele realizate de mine cu acea ocazie deosebita.

Arsenie Boca, dupa numele de mirean Zian Boca, a fost un ieromonah, teolog si artist român.

S-a nascut la 29 septembrie 1910 la Vata de Sus, în judetul Hunedoara.

“Subsemnatul m-am nascut în 1910, septembrie 29, în Vata de Sus, jud. Hunedoara. Scoala primara si liceul în oraselul Brad, acelasi judet. De pe atunci mi se remarca o anumita înclinatie spre singuratate si spre probleme de religie, chiar peste puterile mele de atunci. Asa spre pilda am o carte a lui Immanuel Kant: „Religia în limitele ratiunii” iscalita: „Boca Zian cl. IV. lic.”

La intrarea în cursul superior de liceu am ramas orfan de tata, care era cizmar de meserie si foarte bun pedagog cu fiul sau. Stiu pâna astazi ca m-a batut odata pentru ca sa nu mai pierd timpul – ceea ce i-am fagaduit cu lacrimi si n-am uitat pâna acum, si de multe ori mi-a folosit în viata.

În cursul liceului mi-au placut foarte mult: matematicile, fizica, religia, desenul si muzica. Terminând liceul si luând bacalaureatul la prima prezentare, înclinam spre stiintele pozitive, dar daca aveam avere sau garantau tutorii pentru mine intram la aviatie la Cotroceni – ceea ce n-a fost, împiedicându-ma saracia. Drept aceea a biruit înclinatia contemplativa, sau speculativa si în 1929 m-am înscris la Academia Teologica din Sibiu.”

24052009114

Sotia si fetita pe drumul spre Prislop

Dupa ce in urma cu o saptamana, pe 20 mai vizitam ansamblul arhitectural brancusian, pe 28 mai am fost in pelerinaj la manastirea Prislop, am oprit pe un camp din apropiere si am cules maci, asa cum se vede si in poza de mai sus.

24052009123

Pictura veche din exteriorul bisericii, exact la intrare

Odata ajunsi la manastire am relizat cateva poze din exterior, precum si din interior, mi-au atras atentia icoana din stanga de la intrare de un purpuriu asemanator macilor culesi cu putin timp in urma, precum si piatra ciudata din dreapta cu inscrisuri ciudate.

24052009124

Aceasi pictura de aproape

Cu toate ca exista semnul care avertiza ca este interzis sa faci poze in interiorul biserici, nu m-am putut abtine si am realizat poze la intrare.

24052009116

Splendida Icoana a Maicii Domnului

24052009115

Si ciudata piatra din dreapta la intrarea in biserica

Am mers apoi putin mai sus de biserica, pe un drum prin padure unde am aflat cimitirul si crucile maicutelor ce s-au invrednicit in nemurire la manastirea Prislop, iar in cele din urma am ajuns la Crucea lui Arsenie Boca, unde am ramas impresionat de florile care erau jur-imprejurul crucii. Am ingenuncheat la crucea parintelui, unde am pastrat un moment de reculegere in memoria sa si o scurta rugaciune catre Dumnezeu.

24052009119

Crucea maicutei Trifilia

La crucea maicutei Trifilia, am ales in mod special acest nume (care aminteste de un nume cu o vechime considerabila in zona Daciei preistorice – stiu asta din monumentala lucrare a lui Densusianu – unde este prezentata vechimea si istoria numelui Trifilios) ca o legatura in vesnicie cu numele meu de familie, Trif. Aici, conform traditiei, am depus un buchet de flori in amintirea maicutei ce poarta numele meu.

24052009120

Sotia si fetita care se roaga la Crucea lui Arsenie Boca

La crucea parintelui Arsenie Boca ne-am rugat in tacere, dupa care am fost in padure la chilia sapata in stanca a lui Ioan de la Prislop, acolo insa nu am facut poze.

24052009121

Crucea lui Arsenie Boca Ieromonahul

Mormântul parintelui Arsenie de la manastirea Prislop constituie azi unul din importantele locuri de pelerinaj din tara, unii considerându-l sfânt.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More