- Nu am venit pentru o învăţătură anume, am venit pentru că de multă vreme îmi doream să vă cunosc şi acum am găsit prilejul să o fac, e adevărat într-un moment destul de nefericit din viaţa mea. Dar poate tocmai de aceea va fi cu mult mai interesant. Pot spune că vă cunosc foarte bine scrierile şi că le-am apreciat în mod deosebit, chiar dacă nu împărtăşesc întru totul ideile domniei voastre. Am dorit să vă pot cunoaşte personal domnule profesor, şi să putem discuta împreună despre tot ceea ce mi se pare mie a fi mai important, în aceste clipe în care simt cu precizie că viaţa mea se află într-un moment de cotitură. Oh ! Dar iar am uitat, scuzaţi-mă dar sunt tare emoţionat, daţi-mi voie să mă prezint : Raul Teodoru, student la filosofie în ultimul an.

- Fostul profesor de istoria religiilor actualmente lupul singuratic Radu Timofte, se auzi promt răspunsul, după care amândoi interlocutorii izbucniră într-un accent de râs copilăresc.

- Mă bucur că după atâta amar de vreme se mai interesează şi de persoana mea cineva, continuă Stelian, după care adăugă, ţin însă să-ţi atrag atenţia că omul pe care-l ai acum în faţa ta nu prea mai are multe în comun cu cel care a scris lucrările ştiinţifice de odinioară. Dar povesteşte-mi şi despre tine câte ceva, că după cum văd eu nu te afli, aşa cum dealtfel singur ai recunoscut-o, într-o formă prea bună. Ce necazuri ai şi ce te frământă fiule ?.

Astfel că Raul a început să-i povestească profesorului-sihastru întreaga istorie a vieţii sale zbuciumate, pe care noi o cunoaştem destul de bine aşa că nu vom mai insista asupra acestui fapt.

O singură problemă mai trebuie clarificată, şi anume, tot ceea ce s-a petrecut mai departe între tânărul nostru student şi încercatul profesor, va fi istorisit din propriul jurnal al lui Raul; pe care acesta, cu deosebită amabilitate şi bunăvoinţă mi la încredinţat mie spre păstrare şi pentru o eventuală publicare. Raul considera că jurnalul poate fi un preţios document pentru vremurile ce vor veni, dacă avea motive să-l considere astfel, voi lăsa la aprecierea domniilor voastre.

Momentan punem punct romanului, urmand ca partea cea mai interesanta, sa fie reluata intr-un viitor apropiat.

De fapt, actiunea romanului abia acum incepe, practic, pina acum a fost doar o introducere in tema a celor doua personaje, care vor compune naratiunea ulterioara. In fapt, intreaga actiune a romanului prezinta relatia dintre cele doua personaje, ecuatia maestru-discipol intr-o lumina antitetica si creatoare in acelasi timp.

Robert TRIF - Roman - " Jurnalul unui Supraom "