Motto:  "Orbit de privirea-ti, sunt orb pentru ca nu ma vezi, mut pentru ca nu-mi vorbesti si fara memorie pentru ca nu ma ai în minte." - Umberto Eco (Insula din ziua de ieri).

Asa grait-a Dezvatatorul!:

Multi m-au intrebat de ce acest nume, paradoxal pentru unii, ambiguu pentru altii, ori poate suna prea pretentios, cu toate astea se potriveste intru totul cu felul meu de a trai.

Cred ca oamenii trebuie dezvatati de unele lucruri pe care le-au invatat, sau mai bine zis le-au fost inoculate, altele impuse cu de-am sila.

Inainte de a primi o invatatura corecta trebuie sa scape de ceea ce este daunator, trebuie sa gandeasca, sa simta si sa traiasca liber. Fara clisee invechite, fara restricti, prejudecati si adevaruri de-a gata.

dezvatati oamenii de fricile lor
frica de a pune intrebari, frica de Dumnezeu, frica de moarte
dezvatati oamenii de obisnuinta
dezvatati de ceea ce credem ca suntem, dincolo de egoul nostru formal
sa primesti e usor, sa daruiesti e putin mai greu
sa inveti e usor, sa dezveti e putin mai greu
sa te atasezi e usor, sa te desprinzi e putin mai greu
sa vorbesti e usor, sa practici e putin mai greu
sa inveti e usor, sa cunosti e putin mai greu
sa privesti e usor, sa vezi e putin mai greu
sa vezi dincolo de cuvinte
sa vezi dincolo de forme
sa vezi dincolo de tine
sau ceea ce parea a fi tu
 

Toate astea si multe altele predica Dezvatatorul, predica e un fel de a spune, nu sunt invatator, nu sunt maestru spiritual, nu sunt preot, nu sunt yoghin, nu sunt terapeut, sunt doar Eu.
 
Nu am nici o invatatura de dat, nu am nici un secret de dezvaluit, nu am nici o terapie de efectuat, nu am nici un exercitiu de aratat, nu sunt special, nu sunt deosebit, nu sunt un "ales", sunt doar un cautator
la fel ca tine, ca el, ca ceilalti.
 
Cred ca e destul, ma gandesc ca ai priceput ce nu sunt, ce sunt nu stiu daca ca vrei sa afli.... caci etern este Numele Dezvatatorului...
 
Poate ca noi oamenii suntem ca spicele de grau ne lasam unduiti in bataia vantului. Insa uneori apare unul care e mai puternic si sta drept si priveste soarele si in felul acesta devine auriu, devine copt, devine la randul sau o scanteie de lumina. Si cine stie daca nu si celelalte spice, pentru ca sunt asemeni lui nu vor deveni coapte, aurii, lumina din lumina.

DEZVĂŢĂTORUL - Scurt eseu despre Cel ce Este (fragment)

Citeste aici prima parte: Dezvatatorul I