- Ce vreţi să spuneţi prin ceilalţi, părinte Nicodim?

- Nu ştiu pentru ce vrei să-l cunoşti pe fratele Stelian şi nici nu e treaba mea, ce vreau să spun însă este că de la un timp, de vreo doi ani încoace, profesorul cum îi spui tu, a început să aibă tot felul de întâlniri cu unii tineri pe care doreşte se pare să-i înveţe tainele înţelepciunii. Credeam că eşti şi tu unul dintre aceştia, la fel de dornic să-i cunoască învăţătura …

- Scuză-mă că te întrerup părinte, dar aş mai avea o întrebare, ce făcea fratele Stelian înainte de aceste întâlniri, ce fel de viaţă ducea de fapt ?

- Nu pot să-ţi răspund la întrebare, nu de alta dar n-ar fi politicos din partea mea să încep acum să-ţi prezint toată aventura spirituală a fratelui Stelian, aventură ce se întinde pe parcursul a peste douăzeci de ani, toţi petrecuţi la mănăstirea Lainici.

Vreau să-ţi mai spun ceva în legătură cu acei tineri care veneau la el, niciunul nu stătea mai mult de două zile, după care plecau nemulţumiţi fiindcă nu au primit se pare nici o fărâmă din învăţătura dorită. Poate nu căutau unde trebuie sau mai bine zis ce trebuie căutat. Sincer să fiu nici nu ştiu ce-or fi căutând şi dealtfel nici nu-i treaba mea. Aşa că vezi dumneata cam cum stau lucrurile, mai mult nu pot să-ţi spun căci şi aşa ţi-am dezvăluit mai mult decât trebuia. Eu sunt nevoit să plec acum la slujba religioasă, dacă vrei poţi să asişti şi dumneata.

- Acum sunt prea obosit şi nu mă simt pregătit să asist la o slujbă religioasă, se scuză Raul.

- Bine, fie cum vrei dumneata. Atunci vino cu mine să-ţi arăt camera ta unde o să te odihneşti până mâine dimineaţă la ora cinci când voi veni eu să te trezesc. Şi hai mai repede, că mai am şi alte treburi de făcut.

Robert TRIF - Roman - " Jurnalul unui Supraom "

Etichete Technorati: ,,